Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W Polsce najszybciej będzie rósł segment piw wyspecjalizowanych

  • Autor: portalspozywczy.pl / PR
  • Data: 09-12-2009, 08:56
W Polsce najszybciej będzie rósł segment piw wyspecjalizowanych

Polacy w dobie kryzysu chętniej rezygnują z czasopism, ubrań, sprzętów domowych czy podróży niż z ulubionego piwa. Wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC Millward Brown na zlecenie Kompanii Piwowarskiej.

54 proc. Polaków deklaruje, że nie obawia się kryzysu gospodarczego, natomiast aż 76 proc. osób spośród grupy czującej strach przed kryzysem obawia się wzrostu cen. W obliczu ogólne panującej trudnej sytuacji gospodarczej nasi rodacy podejmują szereg oszczędności.

Oszczędzamy nie tylko na czasopismach i gazetach (23% badanych), podróżach (23%), sprzętach domowych (21%) i ubraniach (19%) ale także na piwie (17%), kosmetykach (17%) a nawet czekoladzie (16%). Na liście rzeczy, z których najmniej jesteśmy skłonni zrezygnować znajduje się mięso, świeże owoce, środki transportu, a także spłata kredytu.

- Z naszych obserwacji rynku piwa wynika, że konsumenci pozostają wierni "swoim" markom piwa, jednak zmniejszają ilość i częstotliwość zakupów i konsumpcji. Nie decydują się natomiast na zmianę ulubionej marki na tańszą czy postrzeganą jako "gorszą". Chętniej korzystają z promocji i poszukują możliwości nabycia swych ulubionych marek piwa w niższej cenie, np. w promocji czy też w sklepie zamiast w lokalu gastronomicznym - zapewnia Katarzyna Wilczewska Public affairs manager z KP.

W dobie kryzysu rzadziej także odwiedzamy puby i restauracje. Aż 37% badanych deklaruje zmniejszenie częstotliwości swoich wizyt w pubie a 28% w ogóle przestało bywać w gastronomii. Z kolei 17% respondentów wyjaśnia, że do klubów chodzi tak samo często jak wcześniej jednak zdecydowanie mniej wydaje. Jest także grupa, która zdecydowanie woli kupić piwo w sklepie i wypić je w domu przed telewizorem (18%).

Piwo jest największą kategorią spożywczą w Polsce - jest odpowiedzialne za 30% obrotów (wśród największych 20-tu kategorii spożywczych wg AC Nielsen). Może więc stanowić ciekawy ekonomiczno-społeczny barometr dla zmian na polskim rynku.

- Trudno jest jednak ocenić dokładnie jak znaczący wpływ na spowolnienie dynamiki piwnej w Polsce ma kryzys gospodarczy, ponieważ decydującym czynnikiem mogła być podwyżka akcyzy wprowadzona w marcu - mówi Katarzyna Wilczewska i dodaje - W tym trudnym otoczeniu Kompania Piwowarska nadal zwiększa swoje udziały rynkowe (44,8% w okresie kwiecień-wrzesień 2009), a pozostała część rynku doświadcza głębszych spadków sprzedaży (9,4% spadku całej branży w okresie kwiecień-wrzesień 2009). Marki KP zwiększają niezmiennie swoje udziały dzięki lojalności swoich konsumentów.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dlaczego tylko PILSY ?!?! 10-12-2009, 09:48:
dlaczego tylko PILSY?!?! tyskie, pilsner urquel, żywiec, tatra czy nawet lech free to wszystko są pilsy!!!!!
to jest dyskryminacja polskiego klienta. Koncerny olewają Polaków proponując tak monotonną ofertę. Nie ma co się oszukiwać - z zamkniętymi oczyma mało kto rozróżni lecha od tyskiego czy żywca... smakują w zasadzie identycznie... tylko etykieta inna.

A co z tak wieloma innymi rodzajami: gdzie piwa PSZENICZNE (a jeśli już są to 2x droższe!!! przecież w Niemczech czy Holandii weizeny kosztują tyle samo co pilsy), gdzie ALE, gdzie STOUTY, PIWA KLASZTORNE, KOŹLAKI, LAMBIKI.... ?! dlaczego nie można ich kupić po rozsądnych cenach ?!?

przeciętny piwosz w Polsce nawet nie ma pojęcia o tym, że piwo może być robione z czegoś innego niż chmiel... a mi osobiście brakuje takiego wyboru jak w Belgii, Holandii czy nawet u naszych sąsiadów zza Nysy...
  • Prawnik 09-12-2009, 10:55:
Wzrost akcyzy na piwo był efektem spowolnienia gospodarczego. Rząd sięgnął po najprostszą metodę działania czyli podniesienie podatków. Poza tym, wydaje się, że dla piwa już nie ma już więcej miejsca w polskim share of throat.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH