REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wartość rynku brandy i koniaków w Polsce może wkrótce sięgnąć 1 mld zł

  • Autor: ŁS, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-11-2011, 11:23
Wartość rynku brandy i koniaków w Polsce może wkrótce sięgnąć 1 mld zł
- Kategoria brown spirits, do której należą Metaxa i Remy Martin, w ostatnich latach rozwija się w Polsce bardzo dobrze. W 2011 roku sprzedaż brandy i koniaków wrosła już o ok. 15 proc. w ujęciu ilościowym - mówi Piotr Wesołowski, Brand Development Manager w firmie Remy Cointreau.

Zdaniem przedstawiciela firmy Remy Cointreau, do której należą marki Metaxa i Remy Martin, pomimo kryzysu gospodarczego zainteresowanie brandy i koniakami w Polsce będzie nadal rosło. - Nasz rynek ma wielki potencjał - mówi Piotr Wesołowski, Brand Development Manager w firmie Remy Cointreau, której produkty importuje do Polski koncern CEDC.

REKLAMA

- Kategoria brown spirits, do której należą Metaxa i Remy Martin, w ostatnich latach rozwija się w Polsce bardzo dobrze. W 2011 roku sprzedaż brandy i koniaków wrosła już o ok. 15 proc. w ujęciu ilościowym - mówi Piotr Wesołowski. I dodaje: - Zwiększa się nie tylko znajomość i konsumpcja tych marek, ale również wiedza na ich temat, dzięki czemu konsumenci odkrywają różnice pomiędzy wariantami. Przewidujemy, że w kolejnych latach ten trend zostanie utrzymany.

Według przedstawiciela firmy Remy Cointreau trudna sytuacja makroekonomiczna nie będzie miała większego wpływu na rozwój rynku. - Analizując sytuację, która miała miejsce podczas pierwszej fali kryzysu, nie zakładamy, aby wzrost rynku brown spirits został zatrzymany. W tamtym czasie, sprzedaż, choć w mniejszym tempie, jednak systematycznie rosła - mówi Brand Development Manager Remy Cointreau.

Ekspert liczy, że w 2012 roku zainteresowanie kategorią brown spirits jeszcze wzrośnie. - Konsumpcja tego typu alkoholi w Polsce nie dorównuje jeszcze krajom zachodnioeuropejskim, ale nasz rynek ma wielki potencjał i zdecydowanie warto w niego inwestować. Obliczamy, że w najbliższych latach jego wartość może osiągnąć 1 mld zł rocznie - tłumaczy Piotr Wesołowski.

Według przedstawiciela firmy Remy Cointreau tak duży potencjał runku wynika min. ze zmiany kultury picia alkoholi mocnych wśród Polaków. - Zauważalnym trendem w konsumpcji alkoholi w Polsce jest zwracanie coraz większej uwagi na jakość produktów, często kosztem ilości kupowanych trunków. Konsumenci sięgają np. po dłużej starzone koniaki. Ze względu na tę tendencję, uważamy, że marki takie jak Metaxa czy Remy Martin mają przez sobą świetne perspektywy. Ich potencjał wynika również z wielkiej popularności i dostępności na całym świecie. Coraz częściej podróżujemy, zatrzymujemy się w hotelach i stołujemy w restauracjach. Dzięki temu mamy możliwość poznania luksusowych marek alkoholowych, co skutkuje zwykle chęcią powrócenia do nich w domu - podsumowuje Piotr Wesołowski.

WIĘCEJ INFORMACJI

Soja w pomidorach Primavika POPRZEDNI ARTYKUŁ

Soja w pomidorach Primavika

Soczewica zielona Halina NASTĘPNY ARTYKUŁ

Soczewica zielona Halina

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH