REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wawel stawia na działania marketingowe w sklepach

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-11-2009, 13:26
Wawel stawia na działania marketingowe w sklepach

Polacy kupując słodycze kierują się w pierwszej kolejności jakością produktów i reputacją firmy, ale także ceną. Badania rynkowe wskazują, że 70 proc. klientów w Polsce nie planuje zakupu słodyczy, lecz nabywa je pod wpływem impulsu. Dlatego działania w punktach sprzedaży nabierają coraz większego znaczenia - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Katarzyna Kierach, kierownik ds. komunikacji Wawel SA.

REKLAMA

Katarzyna Kierach zauważa, że wybór rodzaju działań marketingowych w miejscu sprzedaży uzależniony jest od kanału handlowego, w którym ma zostać zastosowany. - W handlu tradycyjnym do najczęstszych działań należą działania ekspozycyjne, czyli np. drugie miejsca, oraz przypółkowe materiały POS a także promocje cenowe - tłumaczy Katarzyna Kierach. - Natomiast w handlu nowoczesnym dochodzą jeszcze oferty typu multipacks lub on-pack. Oczywiście tu również istotne są promocje cenowe - wyjaśnia.

Aczkolwiek standardowe działania przypółkowe coraz słabiej oddziałują na konsumentów. Producenci szukają nowych form dotarcia. Wawel zrealizował kilka projektów z użyciem niestandardowych narzędzi w miejscu sprzedaży. Kierownik ds. komunikacji firmy uważa, że takie nietypowe formy przekazu mają przed sobą duże perspektywy. - W ramach działań ATL wykorzystujemy głównie tradycyjne media - TV, radio, akcyjnie outdoor. Coraz większego znaczenia nabiera także promocja w internecie - mówi Katarzyna Kierach.

Jednocześnie zaznacza, że producenci słodyczy nie odczuwają kryzysu. - Rynek nieprzerwanie rośnie, co widać chociażby po wynikach Wawelu z pierwszego półrocza - zwraca uwagę Kierach. - Przewidujemy, że druga połowa roku również będzie udana. Dlatego też nie dokonaliśmy w tym roku korekty planów marketingowych. Perspektywy dalszego rozwoju oceniamy pozytywnie, zwłaszcza, że branża słodyczy w Polsce ma wciąż spory potencjał wzrostu - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH