Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wawel stawia na działania marketingowe w sklepach

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-11-2009, 13:26
Wawel stawia na działania marketingowe w sklepach

Polacy kupując słodycze kierują się w pierwszej kolejności jakością produktów i reputacją firmy, ale także ceną. Badania rynkowe wskazują, że 70 proc. klientów w Polsce nie planuje zakupu słodyczy, lecz nabywa je pod wpływem impulsu. Dlatego działania w punktach sprzedaży nabierają coraz większego znaczenia - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Katarzyna Kierach, kierownik ds. komunikacji Wawel SA.

Katarzyna Kierach zauważa, że wybór rodzaju działań marketingowych w miejscu sprzedaży uzależniony jest od kanału handlowego, w którym ma zostać zastosowany. - W handlu tradycyjnym do najczęstszych działań należą działania ekspozycyjne, czyli np. drugie miejsca, oraz przypółkowe materiały POS a także promocje cenowe - tłumaczy Katarzyna Kierach. - Natomiast w handlu nowoczesnym dochodzą jeszcze oferty typu multipacks lub on-pack. Oczywiście tu również istotne są promocje cenowe - wyjaśnia.

Aczkolwiek standardowe działania przypółkowe coraz słabiej oddziałują na konsumentów. Producenci szukają nowych form dotarcia. Wawel zrealizował kilka projektów z użyciem niestandardowych narzędzi w miejscu sprzedaży. Kierownik ds. komunikacji firmy uważa, że takie nietypowe formy przekazu mają przed sobą duże perspektywy. - W ramach działań ATL wykorzystujemy głównie tradycyjne media - TV, radio, akcyjnie outdoor. Coraz większego znaczenia nabiera także promocja w internecie - mówi Katarzyna Kierach.

Jednocześnie zaznacza, że producenci słodyczy nie odczuwają kryzysu. - Rynek nieprzerwanie rośnie, co widać chociażby po wynikach Wawelu z pierwszego półrocza - zwraca uwagę Kierach. - Przewidujemy, że druga połowa roku również będzie udana. Dlatego też nie dokonaliśmy w tym roku korekty planów marketingowych. Perspektywy dalszego rozwoju oceniamy pozytywnie, zwłaszcza, że branża słodyczy w Polsce ma wciąż spory potencjał wzrostu - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH