Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Wealth Solutions: W 2011 r. będzie można zarobić na winie

Według analityków firmy Wealth Solutions rok 2010 w branży winnej powinien zyskać przydomek „chińskiego roku". Na razie takie określenie oficjalnie nie funkcjonuje, ale za to bardzo chętnie wykorzystywane jest wszystko, co ma związek z Chinami. A inwestorzy liczą zyski.

Zamiłowanie bordoskich mistrzów sztuki winiarskiej do Państwa Środka nie może nikogo dziwić. Po prostu odwzajemniają uczucie, jakim obdarzyli ich produkty Chińczycy. Miłość do win bordoskich widać szczególnie wyraźnie z nadejściem obchodów Chińskiego Nowego Roku. Od tego czasu najbardziej ekskluzywne wina traktowane są jako najlepszy prezent noworoczny. Wręczane są zarówno rodzinie, jak i partnerom biznesowym, a często także od razu otwierane w celu wzniesienia toastu za pomyślność.

Nic więc dziwnego, że wraz z nadejściem zimy bordoscy winiarze zaczynają liczyć zyski po chińsku. W 2010 roku szczególnym momentem był dzień 14 lutego, kiedy to oficjalnie rozpoczął się Rok Tygrysa. Dzienne zamówienia na wina z rejonu Bordeaux wynosiły wtedy 500 tys. funtów. Z danych domu aukcyjnego Sotheby's wynika, że 60 proc. wszystkich kupujących wina na aukcjach stanowią właśnie Chińczycy. Hongkong stał się zresztą największym centrum handlu winem, wyprzedzając Nowy Jork i Londyn.

Nic dziwnego, że organizowane są specjalne aukcje, na których Chińczycy mogą kupić ulubiony trunek. Podczas jednego z ostatnich tego typu wydarzeń padł rekord wszech czasów. Za 3-butelkową skrzyneczkę Lafite z 1869 roku nabywca zapłacił 437 900 funtów. Patrząc na średnie przebicie pomiędzy giełdową ceną Lafite z lat 2000-09, a tym jaką osiągają te wina na aukcjach widać, że potencjał wzrostu jest ogromny. Przykładowo dla Lafite 2009 kosztującego na giełdzie Liv-ex 11 200 funtów, uzyskano na aukcji równowartość 43 120 funtów.

Popularność Lafite na chińskim rynku, oprócz walorów smakowych, doskonałej apelacji i renomy, tłumaczy się również łatwą do wymówienia nazwą. Zrozumiałe jest, że właściciele winiarni robią wszystko, aby jeszcze bardziej przypodobać się odbiorcom i wpisać w azjatycką kulturę. Dla przykładu Chateau Lafite zaprezentowało ostatnio projekt etykiety dla rocznika 2008, który trafi niebawem do butelek. Centralnym punktem etykiety jest wytłoczony chiński znak „8". Smaczku całej oprawie dodaje fakt, że ósemka jest uznawana w Chinach za szczególnie szczęśliwą liczbę. Do tego stopnia, że za posiadanie numeru telefonu składającego się tylko z tej liczby potencjalny nabywca gotowy jest zapłacić olbrzymie kwoty. O przywiązaniu Chińczyków do ósemki świadczy też fakt, że rozpoczęcie Olimpiady w Pekinie odbyło się 8.08.2008 o godzinie 8:08:08 wieczorem. Chyba rzeczywiście działa magia ósemki, bo w zaledwie 48 godzin od pokazania światu nowej etykiety cena Lafite 2008 skoczyła o 17 proc.

więcej informacji:

Wealth Solutions RSS ALERT    /    wino RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.97.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.