Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wedel chce zarobić na hossie w branży cukierniczej

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 15-10-2009, 06:41
Wedel chce zarobić na hossie w branży cukierniczej

Rynek cukierniczy w Polsce oparł się kryzysowi. Jego wartość w całym 2009 r. może wzrosnąć o co najmniej 5-7 proc. - czytamy w Pulsie Biznesu. Z potencjału chce skorzystać Cadbury Wedel.

Już dziś wartość rynku słodyczy w Polsce sięga według różnych szacunków od 5,5 do 8 mld zł rocznie - informuje gazeta.

- Po okresie stagnacji (w latach 2005-07) wróciliśmy na ścieżkę rozwoju. Od roku nasza sprzedaż i udziały rynkowe systematycznie rosną. Dzieje się tak mimo znacznego ograniczenia asortymentu. Zrezygnowaliśmy aż z kilkudziesięciu produktów głównie w segmencie wafli i cukierków, koncentrując siły na rozwoju i promocji kluczowych produktów, jak czekolady, bomboniery oraz ptasie mleczko. Ta strategia zaczęła przynosić efekty, lecz to dopiero początek. Liczymy na przyspieszenie sprzedaży od IV kwartału, za sprawą wymiany opakowań wszystkich naszych produktów i silnej kampanii reklamowej marki Wedel, która właśnie ruszyła i potrwa do końca roku - mówi Pulsowi Biznesu Paweł Szcześniak, prezes Cadbury Wedel.

W samą tylko kampanię reklamową spółka zainwestuje blisko 12 mln zł. Wydatek powinien się jednak opłacić, bo rynek rośnie, a czwarty kwartał to okres żniw dla branży cukierniczej.

- Z danych firmy badawczej Nielsen z pierwszego półrocza wynika, że rynek słodyczy, w tym głównie produktów czekoladowych, okazał się odporny na spowolnienie gospodarcze. Jego wartość wzrosła o około 6 proc., dzięki czemu można spodziewać się, że w całym 2009 r. urośnie o co najmniej 5-7 proc. Jeśli dodać do tego jeszcze to, że poziom spożycia czekolady w Polsce sięga dopiero 3,6 kg na osobę rocznie, w porównaniu z 9-10 kg w krajach zachodnich, to można być spokojnym o to, że rynek słodyczy ma wciąż ogromny potencjał wzrostu - dodaje prezes Cadbury Wedel.

Jego firma chce umocnić swoją pozycję m.in. na kluczowym dla niej rynku produktów czekoladowych, wartym już blisko 4,5 mld zł. Prezes wierzy również, że rynek cukierków ma przed sobą podobny potencjał dalszego wzrostu jak produkty czekoladowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 753) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH