Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wedel: Jesteśmy liderem na rynku tabliczek czekoladowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-01-2013, 14:29
Wedel: Jesteśmy liderem na rynku tabliczek czekoladowych
70 proc. konsumentów wskazuje Ptasie Mleczko® jako ulubioną markę

Według danych firmy Nielsen, na które powołuje się Wedel, w 2012 roku Ptasie Mleczko& waniliowe 420g było najlepiej sprzedającym się produktem czekoladowym w Polsce. - Ptasie Mleczko to absolutny lider na rynku pianek w czekoladzie oraz numer jeden w kategorii pralin - mówi Magdalena Pawelec, kierownik marketingu Lotte Wedel.

Wedel opiera się na danych Nielsena - Panel Handlu Detalicznego, cała Polska, wartość sprzedaży w okresie skumulowanym styczeń-listopad 2012 w kategorii Tabliczki Czekoladowe oraz w Rynku Czekoladowym - praliny, tabliczki, batony, drażetki, figurki czekoladowe. Z danych tych wynika m.in., iż w kategorii pianek w czekoladzie Ptasie Mleczko posiada 63,9 proc. udziałów wartościowych.

Jak podkreśla Magdalena Pawelec, aż 70 proc. konsumentów wskazuje Ptasie Mleczko jako ulubioną markę (listopad 2012, badanie ATP MillwardBrown SMG/KRC).

Dodaje, że w ciągu 11 miesięcy zakończonych w listopadzie 2012 roku, Wedel był liderem na rynku tabliczek czekoladowych.

- Na podstawie danych, zaraportowanych w grudniu 2012 przez firmę Nielsen, marka Wedel jest marką numer jeden w kategorii tabliczek czekoladowych z udziałem wartościowym 19,7 proc. Udziały marki numer dwa są na poziomie 16,3 proc. - dodaje. 

Jej zdaniem, czekolada Wedel Gorzka 100g i Wedel Mleczna 100g to bezdyskusyjni liderzy wśród tabliczek czekoladowych w Polsce - zajmując odpowiednio miejsca 1 i 2 w rankingu sprzedaży (Nielsen, udziały warościowe, analogiczny okres). Wśród 5 najlepiej sprzedających się tabliczek czekoladowych w Polsce aż 3 należą do Wedla.

- Marka Wedel jest liderem w tym segmencie od wielu lat. Już niebawem Nielsen zaraportuje dane całościowe za rok 2012 z uwzględnieniem grudnia i jesteśmy przekonani, że pozycja marki Wedel jako lidera w kategorii tabliczek czekoladowych jest przez markę utrzymana - mówi Magdalena Pawelec.

Przypomnijmy, liderem na rynku czekolady w Polsce jest firma Kraft Foods. Niedawno w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Kraft Foods Polska Zoltán Novák mówił, że jego firma posiada średni udział w rynku czekolady na poziomie 15,6 proc. wartościowo i 14,1 proc. wolumenowo.

Przeczytaj także:

Kraft Foods zepchnął Wedla z pozycji lidera rynku słodyczy

Prezes Kraft Foods: Rynek słodyczy rośnie dzięki produktom markowym

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wiedzący 26-01-2013, 15:56:
Tak, a Wawel jest liderem napojów gazowanych... ;))
  • nick 26-01-2013, 10:25:
wedel kupił artykuł, a nielsen od lat robi to za co się mu płaci...przecież wedel idzie na dno...japoński wedel z coraz to mniej ważącym ptasim mleczkiem...oszukiwanie klientów na gramaturze wychodzi wedlowi najlepiej
  • LINK 21-01-2013, 11:03:
Tak ale Milka twierdzi że to ona jest numerem jeden. Link www.pfpz.pl/nowosci/?id_news=3472
O co chodzi?

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH