Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Browaru Witnica: Wprowadzamy nowe piwa, zwiększamy moce produkcyjne

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-02-2011, 15:15
Wiceprezes Browaru Witnica: Wprowadzamy nowe piwa, zwiększamy moce produkcyjne
Piwa jagodowe i wiśniowe wzbogacą ofertę Browaru Witnica

W najbliższym czasie rozszerzymy naszą ofertę o dwa nowe piwa smakowe - wiśniowe i jogodowe, które będzie nowością na polskim rynku. Stale zwiększamy także obszar dystrybucji - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Zdzisław Czyrka, wiceprezes Browaru Witnica SA.

Czy w związku z produkcją nowych piw planują Państwo zwiększenie mocy?

Nasze moce produkcyjne to 45 tys. hl rocznie. W 2010 roku nie wykorzystaliśmy w pełni tych możliwości, ale z pewnością zrobimy to w bieżącym roku.

Czy powiększeniu ulegnie także sieć dystrybucji?

Stale ją rozszerzamy. Jesteśmy obecni w różnych regionach naszego kraju, m.in. w delikatesach Piotr i Paweł, które słyną z szerokiego asortymentu piw niszowych. Ostatnio nawiązaliśmy współpracę z siecią sklepów osiedlowych Żabka. Nasze piwo cieszy się zainteresowaniem dystrybutorów. My spośród licznych ofert wybieramy te, które pozwalają nam na nawiązanie stałej współpracy i nie przekraczają naszych możliwości produkcyjnych.

W ostatnim czasie wiele browarów zdecydowało się na podwyżki cen piwa. Czy Państwo też to rozważają?

Niestety nie uda nam się obejść problemu drożejących surowców do produkcji piwa. Jako mały browar nie mamy takich zapasów kapitałowych, więc w najbliższym czasie planujemy wprowadzić regulacje cenowe - w minimalnym zakresie.

A jak wyglądają wyniki sprzedażowe Browaru Witnica?

Małe browary produkując piwa niszowe (smakowe czy pszeniczne), zagospodarowują lukę na rynku. Dzięki tego typu asortymentowi znacznie rosną wyniki sprzedażowe browaru w Witnicy. Moda na małe browary przyszła z Zachodu, gdzie konsumenci coraz bardziej cenią sobie jakość piwa i dysponują większą wiedzą na temat technologii jego warzenia.

Zostań naszym fanem na Facebooku!

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • fdesign.com.pl 20-03-2012, 13:27:
Agencją kreatywną projektującą wizerunek piw dla "Witnicy" jest FDESIGN : www.fdesign.com.pl Na stronie widać też nigdy nie wdrożone realizacje.
  • browarowski 07-03-2012, 12:53:
Całkowicie zgadzam się z "regionalnesmaki". Mój poprzedni komentarz nie dotyczy browaru Witnica, tylko tych browarów, które wytwarzają piwo z koncentratów z dużą domieszką chemii zastępując chmiel innymi środkami. Dlatego straciły swoją markę i zostały wchłonięte przez większe korporacje. Piwo z browaru Witnica jest bardzo dobre. Piję go od lat i widzę ciągłą pracę nad ulepszaniem jego jakości i poszerzaniem asortymentu. Życzę powodzenia producentom piwa z Witnicy!
  • regionalnesmaki 07-03-2012, 07:32:
A mi się te wariacje podobają. Czarny Boss istotnie bardzo smaczny, reszta też. Akurat piwa z tego browaru nie są łatwo dostępne tu gdzie mieszkam, ale mam dostęp do piwa z browaru Jagiełło, które są na nowo tak smaczne jak były 2-3 lata temu.
A krytykom "wariacji smakowych" przypominam podstawowy fakt - w Polsce NIE MA ŻADNEGO REGIONALNEGO PIWA, więc opieranie się na "tradycji i związku z regionem i starymi recepturami" można sobie między bajki włożyć. Browaru muszą iść drogą amerykańską, gdzie to producent-browar się liczy, a nie piwo i jego tradycyjno-regionalny charakter. W USA jest mnóstwo małych browarów, zarówno starych jak i nowiuśkich, ale wszystkie eksperymentują ze smakami.
Jak ktoś szuka prawdziwie regionalnego piwa "z tradycją" niech jedzie do Czech, RFN, WB czy Belgii.

Zobacz wszystkie komentarze (8)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.