Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Wiceprezes Carlsberg Polska: 2011 rok nie przyniesie wzrostu na rynku piwa

- W tym roku nie należy spodziewać się istotnych zmian w poziomie konsumpcji piwa - rynek polski wdaje się rynkiem nasyconym i na razie nie widać pozytywnych perspektyw na jego znaczący wzrost - mówi z rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Paweł Piwowar, wiceprezes ds. sprzedaży i dystrybucji, Carlsberg Polska.

Wiceprezes Carlsberg Polska: 2011 rok nie przyniesie wzrostu na rynku piwa
Rok 2010 był kolejnym niełatwym rokiem dla branży

Jak ocenia Pan 2010 rok pod względem sprzedaży? Jakie są perspektywy na 2011 i 2012?

Rok 2010 był kolejnym niełatwym rokiem dla branży, który przyniósł zmniejszenie konsumpcji - a co za tym idzie - skurczenie rynku (89,5l per capita wg GUS). Konsumenci coraz chętniej sięgali po tańsze marki w bardziej atrakcyjnych cenowo opakowaniach, co spowodowało wzrost popularności opakowań zwrotnych, które przez kilka ostatnich lat traciły dynamikę na rzecz puszek i butelek bezzwrotnych.

Coraz większą popularnością w Polsce cieszą się browary lokalne... Czy Carlsberg upatruje w nich konkurencję i czy planuje jakieś działania obronne?

Carlsberg Polska posiada w swoim portfelu markę Kasztelan Niepasteryzowane, która wpisuje się bardzo dobrze w preferencje konsumentów, jeśli chodzi o "regionalność". I choć w dzisiejszym procesie produkcji wykorzystuje się najnowsze osiągnięcia technologiczne i wyselekcjonowane surowce, to jednak właśnie świadomość, że Kasztelan jest spadkobiercą wielowiekowej tradycji browarniczej ziemi mazowieckiej, daje to przekonanie, że w Sierpcu naprawdę wiedzą jak warzyć dobre piwo.

Jak ocenia Pan potencjał nowo powstałego podmiotu Van Pur Łomża, który powstał z połączenie Royal Unibrew Polska (RUP) i Van Pur? Czy może zagrozić pozycji Carlsberg Polska?

Nie widzę takich zagrożeń.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paweł Piwowar RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • tylko troche myslacy. 2011-02-02 08:50:46
    czyli ok..wielka trójca straci, nowy van pur łomża zyska bo wiadomo - nowy podmiot,(zobaczymy dalej) ale najlepszy plus dla regionalnych, i tu dla mnie miód na serce...kasa idzie tam gdzie powinna a mniej dla wielkich. oby każde miasto miało swój browar, bo jak sie wybieram w polske to nie chce kolejnego lecha, a cos czego nie próbowałem....standard to śmierc dla róznorodności!!!sandard to komuna
  • Egon 2011-02-03 22:48:54
    Przeca ten Kasztelan niepasteryzowane, które idzie kupić 1,69 to jest napój piwopodobny, jak się tym można chwalić jeszcze, tym bardziej że co partia to jest inny smak.
  • chmielarz 2011-02-13 16:06:47
    Konsumenci wszystkie koncerny na dno ,na dno ,żeby znikły raz na zawsze z Polski.Pijmy piwa Czysto Nasze a nie molochów poszywających się pod nasze Polskie browary .chociażby stosują marki dawnych naszych piw.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.234.20
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.