Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Carlsberg Polska: 2011 rok nie przyniesie wzrostu na rynku piwa

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-01-2011, 15:41
Wiceprezes Carlsberg Polska: 2011 rok nie przyniesie wzrostu na rynku piwa
Rok 2010 był kolejnym niełatwym rokiem dla branży

- W tym roku nie należy spodziewać się istotnych zmian w poziomie konsumpcji piwa - rynek polski wdaje się rynkiem nasyconym i na razie nie widać pozytywnych perspektyw na jego znaczący wzrost - mówi z rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Paweł Piwowar, wiceprezes ds. sprzedaży i dystrybucji, Carlsberg Polska.

Jak ocenia Pan 2010 rok pod względem sprzedaży? Jakie są perspektywy na 2011 i 2012?

Rok 2010 był kolejnym niełatwym rokiem dla branży, który przyniósł zmniejszenie konsumpcji - a co za tym idzie - skurczenie rynku (89,5l per capita wg GUS). Konsumenci coraz chętniej sięgali po tańsze marki w bardziej atrakcyjnych cenowo opakowaniach, co spowodowało wzrost popularności opakowań zwrotnych, które przez kilka ostatnich lat traciły dynamikę na rzecz puszek i butelek bezzwrotnych.

Coraz większą popularnością w Polsce cieszą się browary lokalne... Czy Carlsberg upatruje w nich konkurencję i czy planuje jakieś działania obronne?

Carlsberg Polska posiada w swoim portfelu markę Kasztelan Niepasteryzowane, która wpisuje się bardzo dobrze w preferencje konsumentów, jeśli chodzi o "regionalność". I choć w dzisiejszym procesie produkcji wykorzystuje się najnowsze osiągnięcia technologiczne i wyselekcjonowane surowce, to jednak właśnie świadomość, że Kasztelan jest spadkobiercą wielowiekowej tradycji browarniczej ziemi mazowieckiej, daje to przekonanie, że w Sierpcu naprawdę wiedzą jak warzyć dobre piwo.

Jak ocenia Pan potencjał nowo powstałego podmiotu Van Pur Łomża, który powstał z połączenie Royal Unibrew Polska (RUP) i Van Pur? Czy może zagrozić pozycji Carlsberg Polska?

Nie widzę takich zagrożeń.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • chmielarz 13-02-2011, 16:06:
Konsumenci wszystkie koncerny na dno ,na dno ,żeby znikły raz na zawsze z Polski.Pijmy piwa Czysto Nasze a nie molochów poszywających się pod nasze Polskie browary .chociażby stosują marki dawnych naszych piw.
  • Egon 03-02-2011, 22:48:
Przeca ten Kasztelan niepasteryzowane, które idzie kupić 1,69 to jest napój piwopodobny, jak się tym można chwalić jeszcze, tym bardziej że co partia to jest inny smak.
  • tylko troche myslacy. 02-02-2011, 08:50:
czyli ok..wielka trójca straci, nowy van pur łomża zyska bo wiadomo - nowy podmiot,(zobaczymy dalej) ale najlepszy plus dla regionalnych, i tu dla mnie miód na serce...kasa idzie tam gdzie powinna a mniej dla wielkich. oby każde miasto miało swój browar, bo jak sie wybieram w polske to nie chce kolejnego lecha, a cos czego nie próbowałem....standard to śmierc dla róznorodności!!!sandard to komuna

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH