Wiceprezes Cuprod: Segment ciastek jest bardzo konkurencyjny. Nieuchronna dalsza konsolidacja

Sytuacja producentów słodyczy jest trudna, jednak nawet w kryzysie ludzie nie rezygnują całkowicie z drobnych przyjemności, jakimi mogą być słodycze - uważa Zbigniew Krawczyk, wiceprezes spółki Cuprod. Jego zdaniem, silna konkurencja będzie popychać firmy do dalszej konsolidacji, szczególnie w segmencie ciastek.
- I wśród rodzimych producentów i w UE konkurencja jest bardzo silna, a szczególnie wśród producentów ciastek. Konsolidacja tego segmentu na pewno jeszcze się nie zakończyła i będzie nadal postępować, bo to wymusi konkurencja - mówi Zbigniew Krawczyk.
Jego zdaniem, sytuacja producentów słodyczy jest trudna, ale nie beznadziejna.
- Kryzys ogólnej gospodarki, siłą rzeczy, przekłada się na sytuację rynku słodyczy bo ludzie mają coraz mniej środków na zakupy. Kupują przede wszystkim rzeczy niezbędne, do których słodycze się nie zaliczają. Pozytywem w tej sytuacji jest fakt, że nawet w trudnych czasach ludzie potrzebują trochę przyjemności. Słodycze właśnie im to dają. Spodziewam się, że rok 2013 będzie bardzo podobny do roku 2012 - mówi wiceprezes Cuprod.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!