REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wiceprezes KP: Rynek lokalnych browarów ma przed sobą dużo wyzwań

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-02-2013, 14:42
Wiceprezes KP: Rynek lokalnych browarów ma przed sobą dużo wyzwań
Piotr Jurjewicz, wiceprezes KP SA; fot. P.Pawłowski / ŻelaznaStudio

- Jeżeli małe browary zdołają zbudować marki, które pozwolą im zarządzać ceną w taki sposób, aby utrzymać przyzwoity poziom rentowności, to sądzę, że one mogą znaleźć sobie swoje miejsce na rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Piotr Jurjewicz, wiceprezes Kompanii Piwowarskiej SA.

REKLAMA

Zdaniem Piotra Jurjewicza, nie będzie to jednak znacząca część rynku, ponieważ regionalne browary nie mogą się rozrosnąć, gdyż wtedy stracą swój podstawowy atut - swoją lokalność.

- Jeżeli jakiś gracz nie zdoła zbudować marki i będzie zmuszony w większym stopniu operować ceną pozostając bardzo zależnym od partnerów handlowych, to nie wróżę mu sukcesu - tłumaczy.

- Lokalne browary nie są obecnie w łatwej sytuacji. Mają przed sobą dużo wyzwań - dodaje wiceprezes KP SA.

Jak tłumaczy Piotr Jurjewicz, rozwojowi rynku małych browarów nie sprzyja obecnie niezbyt sprzyjająca sytuacja gospodarcza (pesymizm konsumencki, rosnące koszty, nierosnący rynek). - A cena realna piwa tak naprawdę nie wzrosła w ciągu ostatnich lat. Dlatego trzeba zastanowić się, jak w tym momencie poradzą sobie lokalne browary, szczególnie w najliższych miesiącach - komentuje.

Wiceprezes Kompanii Piwowarskiej podkreśla, że rosnąca sprzedaż piw smakowych (ciekawych) nie będzie w dużym stopniu wpływać pozytywnie na małe browary. - Piwa z lokalnych browarów i ich konsumpcja odpowiada trendowi na poszukiwanie lokalnej autentyczności. Nowe smaki to tymczasem poszukiwanie niszy. I w tym przypadku dla konsumentów drugorzędne jest pochodzenie produktu - tu liczy się ten ciekawy, intrygujący, nowy smak - tłumaczy Jurjewicz.

Jego zdaniem ciężko jest określić, ile udziałów rynkowych mogą zgarnąć lokalne browary. - Na tym rynku jest kilka rodzajów małych graczy. Są to np. browary, które produkują lokalne tanie piwa; są ci, którzy próbują budować marki mainstreamowe i ponadregionalne oraz ci, którzy specjalizują się w produkcji określonych rodzajów piw, a także tacy, którzy produkują marki własne dla sieci - podsumowuje wiceprezes KP SA.

KOMENTARZE: (12)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • robcio 12-02-2013, 19:37:
długo te bzdury będą jesczze wisiały ?
  • Jakub 11-02-2013, 08:32:
@lola
Nie jestem ekspertem od wszystkiego, znam się tylko na produktach pochodzenia, względnie tradycyjnych i to głównie tych w Polsce lub krajach UE. Na kuchniach dalekich czy smakach orientalnych się kompletnie nie znam, nie lubię i nie zabieram głosu, w tych sprawach.
  • Jakub 11-02-2013, 08:30:
Nie napisze o jakich, bo tego nie wolno, poza tym, nie wiem jakie są wyniki badania IJHARSu. Polecam artykuł o kontrolach w 55 browarach w Polsce, gdzie 1/3 etykiet wprowadza klientów w bład, własnie pisząc o "tradycji" czy innych bzdurach.
To nie są moje słowa, ale słowa nadzoru, który dobrze, że kontroluje, szkoda tylko, że tak rzadko, tak mało, takie małe kary i nie ma ujawniania nazw browarów. Tak jak napisałem, jedynie Ciechan, posiada certyfikat Jakość Tradycja i jako jedyny może nazywać swoje piwa "tradycyjnymi". Jeszcze, jak cię mogę, mógłby to zrobić Koreb, bo Piwo Łaskie jest wpisane na LPT, tyle, że tu nie ma nadzoru i kontroli.
W sobotę wypiłem parę piw z róznych średnich browarów typu Ciechan i powiem szczerze, że za cenę 3.5-4 złote można to pić, szkoda tylko, że te piwa nie są łatwo dostępne, w normalnym sklepie. Myślę, że dostępność piw, z mniejszych browarów jest ich największą barierą i o to trzeba walczyć. Jakością specjalnie jednak się nie wyróżniają, dla pewności, lepiej kupić Argus Maestic z ChOG w Lidlu za 2 złote czy nawet Budveiser Budvar ChOG, przynajmniej mam pewność, że jakośc i związek z tradycją lub miejscem wytwarzania jest pod kontrolą i nazdorem. Szkoda, że polskie browary tego jeszcze nie pojęły, przydałaby by im się zbiorowa wycieczka do pepików.

Zobacz wszystkie komentarze (12)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH