REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wiceprezes KP: W tym roku wprowadzimy kolejne innowacje

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-02-2013, 14:35
Wiceprezes KP: W tym roku wprowadzimy kolejne innowacje
Piotr Jurjewicz, wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej, fot. zelaznastudio.pl

W tym roku Kompania Piwowarska chce się skupić na umacnianiu ubiegłorocznych innowacji. Wprowadzi także kolejne, choć na pewno nie będzie ich tak wiele jak w roku 2012 - mówi Piotr Jurjewicz, wiceprezes ds. marketingu spółki.

REKLAMA

W 2012 r. Kompania Piwowarska sprzedała 14,2 milionów hektolitrów piwa, utrzymując udziały w rynku na poziomie 38 proc. Pod względem innowacji produktowych i promocji był to dla KP rekordowy rok.

W ubiegłym roku spółka wprowadziła aż 11 innowacji produktowych, rozszerzając portfolio o nowe marki (Kolekcja Piwnych Specjalności Książęce) i piwne kategorie (Lech Shandy, czyli miks piwa z lemoniadą), jak również kolejne warianty i smaki istniejących brandów (Żubr Ciemnozłoty, Tyskie Klasyczne, Tyskie Jasne Lekkie 3,5 proc., Tyskie z tanka oraz Redd's Cranberry, Redd's Grapefruit-Pineapple). Do tego dochodzą innowacje w zakresie opakowań (butelka i puszka Lech Easy Grip).

Według firmy Nielsen, wśród najlepiej sprzedających się piw w 2012 r. znalazły się trzy marki Kompanii Piwowarskiej. Na szczycie zestawienia niezmiennie utrzymuje się Tyskie - marka ta w ciągu sześciu miesięcy urosła o 15 proc. w porównaniu do roku 2011.

- W pierwszej połowie 2012 r. branży piwnej sprzyjała dobra pogoda i wielkie imprezy sportowe, podczas których piwo jest nieodłącznym towarzyszem kibiców - podsumowuje Robert Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej. - Jednak w drugiej części roku mniejsza gotowość konsumentów do wydawania pieniędzy nie ominęła branży piwnej, czego efekty widać było wyraźnie w ostatnim kwartale 2012. Musimy też pamiętać o rosnącej presji kosztowej, która może w najbliższym czasie doprowadzić do wzrostu cen piwa w Polsce - dodaje.

Rynek piwa w Polsce rósł do sierpnia, natomiast ostatnie cztery miesiące 2012 r. przyniosły obniżenie wielkości sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego. Było to spowodowane głównie niskimi wskaźnikami optymizmu konsumenckiego - obecnie jest on na najniższym poziomie od czasu kryzysu, który cztery lata temu wstrząsnął światową gospodarką.

Jednak nawet ewentualny wzrost sprzedaży w 2013 r. niekoniecznie musi przełożyć się zwiększenie wartości kategorii. Bardzo widocznym trendem jest bowiem rosnąca popularność piw najtańszych, co jest przejawem skłonności konsumentów do oszczędzania. Są to m.in. marki własne sklepów lub też piwa kupowane coraz częściej w dyskontach, które w ostatnim czasie stały się niezwykle istotnym kanałem sprzedaży. Sytuacji na rynku nie pomagają także rosnące koszty surowców wykorzystywanych do produkcji piwa, opakowań i energii, co w dłuższej perspektywie może skutkować podniesieniem cen przez producentów.

Przeczytaj także:

Wiceprezes KP: W 2013 rok branża piwna wkroczyła na fali pesymizmu konsumenckiego (video) 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH