Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes KP: Widać spadki sprzedaży piwa w Polsce

  • Autor: Małgorzata Klejn, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-12-2008, 15:44
Wiceprezes KP: Widać spadki sprzedaży piwa w Polsce

Z kraju kojarzonego z konsumpcją wódki, Polska stała się krajem typowo piwnym. Należymy do światowej czołówki, zarówno pod względem konsumpcji indywidualnej jak w liczbach bezwzględnych. - Statystyczny Polak w minionym roku wypił więcej piwa, niż przeciętny Europejczyk. Konsumpcja przypadająca na jednego mieszkańca Polski wyniosła około 95 litrów. Ta wysoka średnia jest niewątpliwie powodem do satysfakcji dla branży - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kevin Brownsey, wiceprezes Kompanii Piwowarskiej.

Jednocześnie wiele wskazuje na to, że polski rynek piwa osiąga już poziom nasycenia. - Świadczą o tym wyniki sprzedaży w ostatnich miesiącach minionego roku, kiedy zauważalne było znaczne osłabienie dynamiki a nawet spadki sprzedaży. Osłabienie to nastąpiło w czasie, kiedy do Polski dotarły pierwsze symptomy kryzysu finansowego, który przekłada się na mniejszą skłonność do konsumpcji, słabsze możliwości nabywcze a także osłabioną zdolność kredytową podmiotów, które zajmują się handlem i dystrybucją piwa - zauważa Browsey.

Spadki sprzedaży powiązane być mogą z podwyższeniem cen piwa, wywołane wzrostem produkcji. - Również zapowiedź drastycznego podwyższenia podatku akcyzowego (od marca) sprawia, że branża piwna ma wątpliwości co do poziomu przyszłego wzrostu sprzedaży. Jestem jednak pewien, że marki Kompanii Piwowarskiej będą nadal przewodzić na polskim rynku - twierdzi wiceprezes Kompanii Piwowarskiej.

- Co gorsza, nie rozpieszczało nas też w tym roku lato, które jak wiadomo jest okresem największej sprzedaży piwa. Wiele warunkuje pogoda - mówi Brownsey. Mimo to uznaje, że rok 2008 był dla Kompanii Piwowarskiej za udany. - Przede wszystkim dlatego, że nasze marki piwa dały naszym konsumentom wiele satysfakcji i frajdy. Największa polska marka piwa - Tyskie, o udziałach rynkowych rzędu 16 proc., osiągnęła wzrost sprzedaży nie tylko dzięki swej wysokiej jakości, ale także za sprawą działań marketingowych, które okazały się trafione. Konsumenci żywo zareagowali na silne wsparcie, jakiego Tyskie udzieliło reprezentacji polskiej w piłce nożnej oraz naszej reprezentacji olimpijskiej - po raz kolejny rozdaliśmy wszak znowu milion polskich flag - podkreśla Browsey.

Kevin Browsey zwraca uwagę na rosnąca popularność piwa bezalkoholowego Lech i produktów, które uzyskały nową szatę graficzną. - Wzrastała sprzedaż marki Lech, przy czym szczególnie cieszy powodzenie rynkowe bezalkoholowej wersji tej marki (Lech Free), z myślą o której wprowadziliśmy na rynek całkowicie nowe opakowanie - małą, zgrabną puszkę. To samo opakowanie - choć w całkiem odmiennej szacie graficznej, zostało też dobrze przyjęte przez konsumentki smakowego piwa Redd's. Do sukcesów należy zaliczyć ponadto wzrost popularności marki Żubr, której społeczne zaangażowanie cieszy się sympatią i poparciem szczególnie na rodzimym rynku tej marki, czyli na Podlasiu - mówi wiceprezes Kompanii Piwowarskiej.

W ciągu ostatnich miesięcy Kompania Piwowarska zakończyła obszerny program inwestycyjny, dzięki któremu posiada zwiększone moce produkcyjne. Obecnie browar w Tychach jest największym ośrodkiem produkcyjnym w Europie w rodzinie SABMiller. - Warto zauważyć także ważną zmianę w społecznej odpowiedzialności branży piwowarskiej - mówi Brownsey. - Od pierwszego kwietnia dobrowolnie wprowadziliśmy na wszystkich naszych opakowaniach oznaczenia apelujące do kierowców, aby nigdy nie prowadzili po wypiciu alkoholu - podkreśla Kevin Browsey.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH