Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes KP: Za 10 lat Polacy będą pić inne, lżejsze piwa

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-02-2013, 13:15
Wiceprezes KP: Za 10 lat Polacy będą pić inne, lżejsze piwa
Piotr Jurjewicz, wiceprezes KP SA; fot. P.Pawłowski / ŻelaznaStudio

- Oczekuję, że innowacje w tym roku będą poszerzać tzw. sferę smakową piwa i nasza firma zamierza się wpisać w ten trend. Jestem przekonany, że w tym sezonie browary będą wprowadzać nowe piwa smakowe na fali zeszłorocznej mody. Zapewne jest jednak więcej pomysłów na eksperymenty ze smakiem piwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Piotr Jurjewicz, wiceprezes Kompanii Piwowarskiej SA.

Kompania Piwowarska wprowadziła w ostatnim czasie na rynek 11 nowości produktowych. Jakie są plany na ten rok?

W ciągu zaledwie kilkunastu miesięcy wprowadziliśmy 11 nowych produktów po kilku latach, kiedy nasza intensywność działań innowacyjnych była dość ograniczona. Był to więc rok nadrabiania strat. W związku z tym nie jest możliwe, abyśmy w tym roku podobnie intensywnie działali w zakresie nowości produktowych. Mamy przygotowanych kilka pomysłów i będziemy je sukcesywnie realizowali. Na pewno nowa oferta będzie także bardzo ciekawa.

Jak na tle wysypu innowacji i nowości prezentują się wyniki sprzedaży piw jasnych pełnych?

Mimo dużej popularności piw smakowych, tradycyjne marki nie ucierpiały - one stanowią trzon rynku i to do nich konsumenci mają zaufanie. I tak np. nasze Tyskie ma za sobą bardzo dobry rok. Wygrani i przegrani to bardziej konsekwencja aktywności marek piwnych w 2012 roku niż mody.
Często bywa tak, że w sklepie, który ma duży asortyment piw, klienci podświadomie nawigują do półek ze znanymi markami i dokonują szybkiego wyboru. W przypadku półek z piwami "ciekawymi", konsument rozgląda się, czyta i zastanawia - jego wybór to pewnego rodzaju eksperyment. W przypadku piw z tej drugiej półki poziom lojalności jest znikomy, dlatego producent musi zachowywać się tak, jakby każdą butelkę warzył dla zupełnie innego konsumenta.

Kompania Piwowarska stara się oferować konsumentom piwa inne i ciekawe, ale zazwyczaj za tymi innowacjami stoi jakaś znana marka. Tak było w przypadku nowej linii piw Książęce.

Czy za 10 lat Polacy będą pić inne, lżejsze piwa?

Moim zdaniem - tak. Na światowych rynkach można zaobserwować, że najpopularniejsze piwa stają się bardziej lżejszymi, nie tylko w zakresie zawartości alkoholu, ale także ekstraktu, goryczki, itp. W Stanach Zjednoczonych to jest moda trwająca dziesięciolecia i doprowadziła już do dominacji profilu piwa bardzo lekkiego i "łatwo pijalnego". Tak też się dzieje w innych krajach, więc takie zachowania przyjdą i do nas. Tym bardziej, że na całym rynku spożywczym obserwujemy ekspansję produktów light. I nie jest to tylko fenomen dotyczący wyłącznie obniżonej kaloryczności czy mniejszej zawartości tłuszczu, ale także delikatności smaku. Uważam, że wiąże się to z ewolucją nawyków żywieniowych.

I tak na polskim rynku tracą swą pozycję piwa mocne. W latach 90. XX w. udział piw mocnych w branży osiągał rekordowe poziomy. Dziś cały ten segment ostro traci. A zyskują radlery, które mają o połowę niższą zawartość alkoholu i piwa smakowe, które mają smak pozbawiony goryczki.

Browary przez lata kierowały swą komunikację do mężczyzn... A czy to nie kobiety podsycają modę na lżejsze piwa?

Uważam, że moda na lżejsze piwa to trend niezależny od płci. Świat konsumpcji kobiet i mężczyzn nie jest tak podzielony jak jeszcze 20 lat temu. Teraz dominuje np. model imprezy, podczas których mężczyźni i kobiety spędzają czas razem, a nie obok siebie. Nawyki konsumpcyjne są więc zbliżone.

Czytaj także: Wiceprezes KP: Branża piwna może wciąż rosnąć

Wiceprezes KP: Rynek lokalnych browarów ma przed sobą dużo wyzwań Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jaq 22-02-2013, 05:25:
To i ja zabawie się w proroka:za pięć lat nie będzie już Kompanii Piwowarskiej SA.Sprzedaż produktów pseudopiwnych spadnie do takiego poziomu,że koncerny piwne zostaną zlikwidowane a wiceprezes Jurjewicz bedzie zarabiał na życie wtykaniem ulotek z agencjii towarzyskich pod samochodowe wycieraczki.
  • robcio 16-02-2013, 16:34:
musicie uruchomić browar w Ostrowie Wlkp i uwarzyć tam dobre piwo ,może się wam coś uda wreszcie.
  • Tamdaradamdam 16-02-2013, 12:40:
Cha,cha,cha,cha!!! Panie prezesie z Panem to można pożartować! No, no żartowniś z Pana ;-) "Rok nadrabiania strat"... Po prostu zauważyliście, że ludzie odwracają się od Waszych nędznych produktów i musieliście, a nie że chcieliście wprowadzić nowe, znowu kiepskie produkty. W tym roku pewno będzie piwo z colą, bo w Niemczech jest to będzie i u nas, bo po co samemu coś wymyślić? Od myślenia głowa boli, więc lepiej coś skopiować. Ja nie chcę pić sików w stylu amerykańskim, gdzie jest 2-2,5% alkoholu, bo to jakaś porażka.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH