Wiceprezes SabMiller: W 2011 r. Kompania Piwowarska może zanotować wzrost w granicach 1-2 proc.

Jak mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mike Short, Senior Vice President Industry Affairs w Grupie SABMiller, do której w Polsce należy Kompania Piwowarska: - Nasz koncern w ciągu ostatnich lat zainwestował w Polsce bardzo duże sumy i chce nadal inwestować, przede wszystkim w handel.
POWIĄZANE TEMATY
- Nasze inwestycje skupią się w najbliższym czasie na tym, aby poprawić sprzedaż i stworzyć warunki do konsumpcji piwa, szczególnie w gastronomii - mówi Mike Short, senior vice president industry affairs SABMiller. - Jednocześnie chcemy bardzo mocno podnieść wydajność produkcji. Będziemy chcieli zredukować zużycie wody i energii elektrycznej. Chcemy poprawiać procesy dystrybucji, tak aby procesy logistyczne były jeszcze bardziej efektywne i piwo mogło trafić na rynek taniej i łatwiej. Skorzysta na tym cały łańcuch dostaw. Jest to proces nieustający.
Mike Short pytany o prognozy wzrostu sprzedaży Kompanii Piwowarskiej na 2011 r. stwierdził, że będzie on niewielki. - W granicach 1-2 proc. - wyjaśnił.
Według przedstawiciela SABMiller perspektywy dla rynku browarniczego zależą od sytuacji gospodarczej poszczególnych krajów. - Konsumenci zostali mocno uderzeni przez kryzys po kieszeni. To, czy sytuacja się poprawi, zależy bardzo także od regulatorów, nakładanych podatków. Im niższa akcyza, tym niższe ceny. Im większy optymizm konsumentów, tym szybszy rozwój rynku - wyjaśnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mike Short.
Zdaniem przedstawiciela Grupy SABMiller to, co obecnie jest największym problemem browarów, to wzrost podatków, w tym akcyzy, m.in. w Polsce. - W sumie w ciągu dwóch ostatnich lat na podniesienie podatków zdecydowały się rządy w 15 europejskich krajach UE. Przy czym w 13 krajach akcyza wzrosła o 10 proc., a w niektórych nawet o 50 proc. Obecnie w UE działa ok. 3,2 tys. browarów - tłumaczy Mike Short.
I dodaje: - Piwo ma bardzo niskie marże, więc zmiany stawek akcyzy w połączeniu z dramatycznym wzrostem cen surowców mocno uderzyły w branżę i doprowadziły do zamknięcia wielu mniejszych zakładów.
W roku finansowym zakończonym w marcu br. sprzedaż Kompanii Piwowarskiej zmniejszyła się o 3,9 proc. Firma osiągnęła przychody w wysokości 4,65 mld zł, a zysk netto wyniósł 860,57 mln zł (wzrost o 25 proc.). Udziały KP w polskim rynku piwa wynoszą 41 proc., czyli o 2 punkty procentowe mniej, niż w roku ubiegłym.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)