Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Sokpolu: Dywersyfkujemy portfolio, nie wykluczamy przejęć

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-08-2011, 16:15
Wiceprezes Sokpolu: Dywersyfkujemy portfolio, nie wykluczamy przejęć

Aby zapobiec niebezpiecznemu uszczupleniu naszych dochodów i zysków od kilku lat staramy się zdywersyfikować działalność. Podjęliśmy już kluczowe decyzje w tej sprawie, ale nie mogę na razie zdradzić szczegółów - mówi serwisowi portaspozywczy.pl, Sebastian Knapik, wiceprezes Sokpol sp. z o.o., czołowy producent soków i napojów pod markami własnymi w Polsce i regionie.

Jak tłumaczy nasz rozmówca, decyzje o dywersyfikacji wynikają m.in. ze zmniejszonego zainteresowania sieci handlowych sokami owocowymi. - Marki własne są najbardziej czułe na zmiany cen. Ze względu na drożejącą energię, opakowania, usługi czy koncentraty owocowe są one obecnie bardzo niestabilne i mają silne tendencje wzrostowe. Dla przykładu - cena soku pomarańczowego, który produkujemy, na półce wzrosła o około 1 zł w ciągu ostatniego roku, przez to pracujemy na coraz mniejszych marżach i możemy liczyć na niższe zyski. Dużo wyższe ceny sprawiają również, że nasi klienci (sieci handlowe) zamawiają też coraz mniej towaru, szczególnie soków 100 proc. - komentuje Sebastian Knapik.

Wiceprezes Sokpolu wskazuje, że na przełomie 2008/2009 r. firma wprowadziła do oferty private labels ice tea i inne napoje w opakowaniach aseptycznych PET, a od 2010 r. - rozlewa wodę mineralną z własnego źródła. Ponadto dwa lata temu rozszerzyła również produkcję o nową kategorię - przeciery pomidorowe w słoikach.

Dalszy rozwój będzie przebiegał zarówno poprzez wzrost organiczny jak i przejęcia - w zależności od okazji. - Stale rozmawiamy z firmami, które potencjalnie możemy przejąć, ale inwestując staramy się najpierw liczyć koszty. I tak, np. wprowadzając na rynek wody mogliśmy kupić działającą już rozlewnię, ale po obliczeniu kosztów, ustaliliśmy, że tańsza będzie jej budowa na terenie naszego zakładu w Myszkowie - mówi Sebastian Knapik.

Ponad rok temu media sugerowały, że Sokpol wybiera się na giełdę, jednak - jak tłumaczy wiceprezes - ze względu na powracającą falę kryzysową odłożono plany debiutu na GPW. - W ciągu 2-3 lat raczej tego nie zrobimy. Na razie staramy się finansować dalszy rozwój Sokpolu środkami własnymi lub też kredytami czy leasingiem - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.