REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wiceprezes Sokpolu: Dywersyfkujemy portfolio, nie wykluczamy przejęć

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-08-2011, 16:15
Wiceprezes Sokpolu: Dywersyfkujemy portfolio, nie wykluczamy przejęć

Aby zapobiec niebezpiecznemu uszczupleniu naszych dochodów i zysków od kilku lat staramy się zdywersyfikować działalność. Podjęliśmy już kluczowe decyzje w tej sprawie, ale nie mogę na razie zdradzić szczegółów - mówi serwisowi portaspozywczy.pl, Sebastian Knapik, wiceprezes Sokpol sp. z o.o., czołowy producent soków i napojów pod markami własnymi w Polsce i regionie.

REKLAMA

Jak tłumaczy nasz rozmówca, decyzje o dywersyfikacji wynikają m.in. ze zmniejszonego zainteresowania sieci handlowych sokami owocowymi. - Marki własne są najbardziej czułe na zmiany cen. Ze względu na drożejącą energię, opakowania, usługi czy koncentraty owocowe są one obecnie bardzo niestabilne i mają silne tendencje wzrostowe. Dla przykładu - cena soku pomarańczowego, który produkujemy, na półce wzrosła o około 1 zł w ciągu ostatniego roku, przez to pracujemy na coraz mniejszych marżach i możemy liczyć na niższe zyski. Dużo wyższe ceny sprawiają również, że nasi klienci (sieci handlowe) zamawiają też coraz mniej towaru, szczególnie soków 100 proc. - komentuje Sebastian Knapik.

Wiceprezes Sokpolu wskazuje, że na przełomie 2008/2009 r. firma wprowadziła do oferty private labels ice tea i inne napoje w opakowaniach aseptycznych PET, a od 2010 r. - rozlewa wodę mineralną z własnego źródła. Ponadto dwa lata temu rozszerzyła również produkcję o nową kategorię - przeciery pomidorowe w słoikach.

Dalszy rozwój będzie przebiegał zarówno poprzez wzrost organiczny jak i przejęcia - w zależności od okazji. - Stale rozmawiamy z firmami, które potencjalnie możemy przejąć, ale inwestując staramy się najpierw liczyć koszty. I tak, np. wprowadzając na rynek wody mogliśmy kupić działającą już rozlewnię, ale po obliczeniu kosztów, ustaliliśmy, że tańsza będzie jej budowa na terenie naszego zakładu w Myszkowie - mówi Sebastian Knapik.

Ponad rok temu media sugerowały, że Sokpol wybiera się na giełdę, jednak - jak tłumaczy wiceprezes - ze względu na powracającą falę kryzysową odłożono plany debiutu na GPW. - W ciągu 2-3 lat raczej tego nie zrobimy. Na razie staramy się finansować dalszy rozwój Sokpolu środkami własnymi lub też kredytami czy leasingiem - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH