Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Wiceprezes Wilbo: Nasi konkurenci podnoszą ceny i my również planujemy podwyżki

Boimy się za to spadku popytu w naszej kategorii, ponieważ ceny idą do góry, a koszty utrzymania gospodarstw domowych wzrastają. Podobnie jednak dzieje się w całym segmencie żywnościowym, dlatego mamy nadzieję, że spadek popytu w segmencie ryb nie będzie znaczący - powiedział wiceprezes Wilbo i dyrektor ds finansowych, Piotr Kapinos.

"Oceniamy, że w roku 2011 rynek będzie bardzo trudny, głównie z uwagi na podwyżki cen surowców, materiałów, energii i gazu. Ze względu na opakowania blaszane mamy jeszcze ekspozycję na ceny blachy, które również wzrosły o kilkanaście procent. Dlatego uważamy, że ten rok nie będzie łatwy dla spółki" - dodał.

Pomimo to, Wilbo chce w 2011 roku poprawić ubiegłoroczną sprzedaż i wypracować zysk netto.

"Rok 2010 był słaby jeśli chodzi o sprzedaż, liczymy, że w 2011 poprawimy sprzedaż 2010" - powiedział Kapinos.
"Zakładamy, że w 2011 roku Wilbo osiągnie zysk, natomiast nie planujemy rentowności netto powyżej 2 proc. Nie spodziewamy się, by ten rok był szczególnie bogaty w marże, głownie ze względu na koszty zakupu surowca, które znacznie utrudniły biznes, jak również na umiarkowany popyt" - dodał.

Po trzech kwartałach 2010 roku grupa Wilbo miała 129,3 mln zł przychodów oraz wykazał 4,2 mln zł straty na poziomie operacyjnym i 5,1 mln zł straty netto. Rok wcześniej przychody wyniosły 125,6 mln zł, zysk operacyjny 100 tys. zł, a strata netto 720 tys. zł.

W całym 2009 roku przychody Wilbo wyniosły 171,9 mln zł, zysk operacyjny 2,3 mln zł, a zysk netto 904 tys. zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WLBWILBO SA

więcej informacji:

Piotr Kapinos RSS ALERT    /    Wilbo SA RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.190.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.