Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Większe i wymowniejsze ostrzeżenia na paczkach papierosów

  • Autor: PAP
  • Data: 11-11-2010, 12:37

To przykład nowych regulacji dotyczących oznakowania opakowań i reklam wyrobów tytoniowych, jakie w środę ogłosił w USA Urząd Kontroli Żywności i Leków (FDA); to pierwsza tego typu zmiana od 25 lat.

Zgodnie z nowymi wytycznymi, które wejdą w życie we wrześniu 2011 r., obustronne graficzne ostrzeżenie o szkodliwości palenia będzie musiało zajmować połowę powierzchni paczki. Na reklamach ma się pojawiać w górnej części i zajmować 20 proc. ogłoszenia. Obecnie na paczkach papierosów sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych ostrzeżenie znajduje się jedynie na bocznej części opakowania.

Nowe ostrzeżenia będą kompozycją grafiki i tekstu na temat szkodliwości palenia. Na etykietach mogą się znaleźć np. fotografie objętych nowotworem płuc.

"Grafika będzie obrazować szkodliwość palenia. Niektóre zdjęcia mogą mieć bardzo mocny przekaz, ale przecież o to chodzi" - powiedziała przedstawicielka FDA Margaret Hamburg.

Do czerwca 2011 r. FDA ma wybrać co najmniej dziewięć wzorów kolorowych etykiet, których będą musieli używać producenci wyrobów nikotynowych od września przyszłego roku.

Amerykańska minister zdrowia i opieki społecznej Kathleen Sebelius powiedziała, że nowe przepisy są częścią antynikotynowej kampanii skierowanej głównie do młodych ludzi. "Każdego dnia w Stanach Zjednoczonych prawie 4 tys. dzieci w wieku poniżej 18 lat wypala swojego pierwszego papierosa, tysiąc z nich kontynuuje palenie" - stwierdziła.

Używanie tytoniu jest w USA przyczyną 450 tys. przedwczesnych zgonów rocznie. Około 8 mln Amerykanów cierpi na choroby spowodowane paleniem. Ich leczenie kosztuje budżet państwa nawet 100 mld dolarów rocznie. Wskaźnik palaczy, który w 1965 r. wynosił 42 proc., w 2004 r. spadł do ok. 21 proc. i od kilku lat pozostaje na tym samym poziomie. Celem nowej antynikotynowej kampanii amerykańskiego ministerstwa zdrowia i opieki społecznej jest obniżenie liczby palaczy do 12 proc. do 2020 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.