Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiesław Włodarski, prezes FoodCare o szczegółach transakcji zakupu marki Blow

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-12-2012, 12:52
Wiesław Włodarski, prezes FoodCare o szczegółach transakcji zakupu marki Blow
Prezes FoodCare - Wiesław Włodarski; fot. ŻelaznaStudio

- Markę Blow kupiłem od spółki BlowUp, a nie PB Group, która rozwijała ten brand. Nie znam zależności między tymi firmami, ani przyczyn, dlaczego PB Group nie było formalnym właścicielem marki. Po dokładnym sprawdzeniu wiemy, że transakcja była przeprowadzona zgodnie z prawem. Brand Blow był dość drogą inwestycją. Jestem jednak przekonany, że to słuszny krok, gdyż marka ta ma - w moim przekonaniu - ogromny potencjał rozwoju - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

Podobną informacją dotyczącą transakcji portalspozywczy.pl otrzymał od firmy PB Group - Premium Beverages. Zarząd nie chciał komentować sprawy, ale przyznał, że spółka "nie była stroną tej transakcji".

Nie wiemy dokładnie jak wyglądała struktura właściecielska spółki, która była odpowiedzialna za rozwój marki Blow. Przypomnijmy, że w końcu 2011 r. Jakub Kozioł, pomysłodaca brandu, przestał pełnić funkcję prezesa spółki PB Group - Premium Beverages. Miało to związek ze zwiększeniem udziału w spółce zewnętrznego inwestora - z 50 do 90 proc. Spółka nie udzielała informacji na temat inwestora. Wiadomo tylko, że był on związany z marką od momentu jej powstania.

Obecnie marka Blow ma ok. 1,5 proc. rynku energetyków w Polsce. - Dzięki naszym działaniom chcemy już w przyszłym roku wypracować silne 5 proc. udziałów rynkowych. Wielu analityków nie wierzy w potencjał napoju energetyzującego dedykowanego kobietom. Ja - na przykładzie sukcesu marki Blow pod skrzydłami FoodCare - pokażę im, że są w błędzie! - zapewnia Wiesław Włodarski.

Firma FoodCare intensywnie pracuje nad doskonaleniem receptury napoju Blow. - Smak będzie bardzo podobny do tego, który dotychczas polubiły konsumentki Blow. Modyfikacji i odświeżeniu ulegną także opakowania napoju. Chcę rozpocząć jego produkcję w naszym zabierzowskim zakładzie już za kilkanaście dni. W związku z poszerzeniem portfolio produktów planuję również inwestycję w nową linię do produkcji napojów energetyzujących, którą zrealizujemy w 2013 r. Jej koszt to ok. 5 mln euro - komentuje prezes.

I dodaje, że już przed zakupem marki rozpoczął rozmowy ze znaną amerykańską celebrytką, która potencjalnie zostanie twarzą napoju Blow. Na razie nie ujawnia jej nazwiska. - Mogę powiedzieć jedynie, że jest to aktorka - bardzo seksowna i energetyzująca - przyznaje Wiesław Włodarski.

Inną formą promocji ma być łącznie elementów marketingowych napojów Black i Blow. Oba będą markami premium (cena Blow ma się wahać między 2,49 a 2,99 zł; 1,99 w promocji). Black sygnowany wizerunkiem Mike'a Tysona będzie dedykowany mężczyznom, Blow - kobietom, co - jak zapewnia prezes FoodCare - stwarza możliwości organizowania dużych imprez i eventów damsko-męskich.

FoodCare sucesywnie rozbudowuje swoją pozycję na rynku energetyków. - Zamierzam pozostawić w portfolio napój N-Gine, który ma cechować niższa cena niż Blow i Black. Marka ta ma konkurować z tanimi napojami energetyzującymi i markami własnymi sieci handlowych. Jednak coraz mniejsze szanse widzę na wznowienie współpracy z Robertem Kubicą, który był twarzą marki. Wynika to choćby stąd, że zakup marki Blow i inwestycja w nią pochłonęła znaczną część funduszy, jakie planowałem zainwestować w segment energetyków FoodCare - podsumowuje Wiesław Włodarski.

Czytaj także: FoodCare przejął kolejną znaną markę napojów

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • I 11-12-2012, 22:59:
I oby tak dalej...
  • zaxcx 11-12-2012, 10:49:
A czy na tych wspólnych imprezach Marki Blow I Black, bedzie śpiewał Mike Tyson, jak w filmie Kac Vegas w Bangkoku? BYŁOBY SUUUPER!!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH