REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wilbo pokaże stratę w II kw., poprawa rentowności nastąpi od lipca

  • Autor: PAP
  • Data: 05-05-2009, 23:09

Wilbo, giełdowa spółka rybna, spodziewa się straty w II kwartale tego roku. Do końca czerwca planuje przeprowadzić podwyżki cen swoich produktów, co pozwoliłoby jej od III kwartału poprawić rentowność.

REKLAMA

Wykonanie wewnętrznego planu na ten rok, zakładającego zysk netto na poziomie 5,35 mln zł, zależeć będzie w dużej mierze od zachowania kursów walut.

"Drugi kwartał na pewno będzie trudny. Ten okres zawsze jest gorszy ze względu na panującą w branży sezonowość. Tym razem może być jeszcze trudniej. Będziemy opróżniać magazyny wypełnione przy wyższych kursach walut, bez przeprowadzenia podwyżek naszych towarów. To niekorzystnie wpłynie na naszą rentowność" - powiedział PAP prezes firmy Leszek Stypułkowski. "Spodziewamy się w drugim kwartale straty netto" - dodał.

Prezes poinformował, że odbiorcy produktów firmy, w tym sieci handlowe, w warunkach kryzysu bardzo opornie podchodzą do tematu podwyżek.

"Rozmowy są trudne, jednak do końca czerwca chcemy podnieść ceny naszych produktów. Dzięki temu już od początku trzeciego kwartału powinniśmy poprawić rentowność i osiągać marże zbliżone do ubiegłorocznych" - poinformował prezes.

Spółka, która 60-70 proc. swoich kosztów ponosi w dolarach i euro, silnie odczuwa osłabienie złotego. Wilbo kupuje w walucie ryby oraz opakowania blaszane.

"W pierwszym kwartale ceny opakowań blaszanych wzrosły o 30 proc. Uwzględniając dodatkowo osłabienie złotego, realny wzrost cen wyniósł ponad 60 proc." - powiedział Stypułkowski.

Wilbo w pierwszym kwartale wyprzedawało z magazynów zapasy zgromadzone tam przy wyższym kursie złotego. W drugim kwartale sprzedawane będą natomiast stany magazynowe gromadzone przy słabszym złotym. To negatywnie wpłynie na rentowność firmy w tym okresie.

Mimo że warunki, w jakich działa firma, w pierwszych trzech miesiącach roku były trudne, spółka zwiększyła sprzedaż i wypracowała zysk netto. Wyniki były wyższe od oczekiwań zarządu.

Przychody wzrosły do 47,5 mln zł z 39,9 mln zł rok wcześniej. Pogorszyła się natomiast rentowność w związku z wspomnianym już niekorzystnym kursem walutowym i wzrostem cen opakowań blaszanych. Zysk operacyjny spadł do 710 tys. zł z 2,1 mln zł, a zysk netto do 932 tys. zł z 1,8 mln zł przed rokiem.

"Nie spodziewaliśmy się tak wysokiej dynamiki sprzedaży w warunkach kryzysu. Wzrost zawdzięczamy głównie modernizacji struktur handlowych, polegającej m.in. na implementacji narzędzi informatycznych usprawniających pracę działu handlowego" - powiedział prezes.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WLBWILBO SA

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH