Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wraz z koniunkturą gospodarczą wróci w Polsce popyt na piwo

  • Autor: Rzeczpospolita/portalspozywczy.pl
  • Data: 25-05-2009, 15:30

Według Dieter Schulze, dyrektora generalnego Kompanii Piwowarskiej, który odpowiadał na pytania dziennika Reczpospolita, sprzedaż piwa ponownie się zwiększy, choć tempo wzrostu nie będzie równie szybkie jak w latach poprzednich. Polska jest już jednym z największych rynków piwa, który obecnie wchodzi w fazę dojrzałości. Kiedy powróci koniunktura, wróci też popyt - szczególnie na piwa premium.

Głównym powodem obecnego spadku sprzedaży piwa jest według słów prezesa KP (na łamach „Rz") - zmniejszanie się wydatków konsumenckich. Jednak jak zaznacza Dieter Schulze gospodarka ma charakter cykliczny, można się zatem spodziewać, że spadki nie powinny utrzymywać się zbyt długo.

Według prezesa KP, większość producentów piwa od jakiegoś czasu spodziewała się spowolnienia sprzedaży. Jednak jak zaznacza w rozmowie z „Rz"spadek sprzedaży pogłębił się wraz z podwyżką akcyzy na piwo.

Jednak według Ryszarda Tomaszewskiego, prezesa Tesco spadki sprzedaży piwa na polskim rynku mogłby być mniejsze, a ceny bursztynowego napoju duzo niższe, gdyby struktura rynku piwowarskiego w Polsce była nieco inna. Obecnie jest on zdominowany przez dwóch największych graczy, którzy dyktują warunki.

Według prezesa ceny piwa w Polsce są obecnie za wysokie, w stosunku do tego jakie mógłby być gdyby na rynku była większa konkurencja. - Gdyby na rynku działało 5-6 dużych producentów i każdy z nich miał po 10 -15 proc. udziału w rynku, to cena piwa bez wątpienia mogłaby być dużo niższa - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes sieci Tesco Polska w wywiadzie dla portaluspożywczego.pl.

Czy można mieć więc nadzieję, że jego ceny spadną, chociażby ze względu na kryzys? - Myślę, że tak. Każdy producent potrafi policzyć ile sprzedał i jakie ma moce produkcyjne i co się bardziej opłaca: czy trzymać cenę i zwalniać ludzi z fabryk, czy może jednak obniżyć nieco cenę - tłumaczy prezes Tesco.

Utrzymując wysokie ceny piwa producenci mogą sami wpędzić się w kłopoty, ponieważ klient zdecyduje się na inny produkt. - Jeżeli ludzie nie kupią piwa bo będzie za drogie, to kupią inny tani alkohol. Z prostego rachunku może wynikać, że bardziej opłaca się kupić np. tanie wino lub wódkę - mówi Ryszard Tomaszewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH