REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wszyscy piszą i mówią o sukcesie polskiej żywności – tu i gdzieś tam, na innych rynkach…

  • Autor: Maria Andrzej Faliński
  • Data: 02-04-2008, 11:24

…i słusznie, bo dobra i tania, całkiem nieźle już opakowana i w ogóle….Jest jednak w pogotowiu i łyżka dziegciu, do słusznie wytoczonej beczki miodu. A wskazuje na nią pytanie – czy patrzymy na inne niż pobliskie rynki świata wystarczająco sprytnie? Czy zdajemy sobie sprawę z nowych technik wejścia i pozostania na tych rynkach? – dodać warto olbrzymich, choćby tylko przestrzennie. Zapyta ktoś – jakich?

REKLAMA

Ano takich, które odrabiają wiekowe zapóźnienie konsumpcyjne i rozwijają się poprzez masowe inwestycje, które wzrosty sprzedaży i ilości obiektów handlowych mierzą setkami procent (nawet jeśli to przesada, to w słusznej sprawie!). Myślę sobie o Chinach, Rosji i Indiach, może też o Wietnamie, Indonezji...

Tam trzeba i można być, a trafić tam skutecznie można poprzez kontakt z wielkimi sieciami handlowymi, które są i w Polsce, ale jakoś skłonności do dialogu nie widać, poza być może towarzyskimi westchnieniami, że warto by... Ano warto i trzeba.


Jest sporo organizacji branży żywnościowej, jest ministerstwo, istnieje (moja) organizacja dużego handlu, funkcjonuje trochę światłych mediów. Może spotkajmy się, połóżmy karty na stół, nie wstydźmy się apetytu na korzyści? Może minister coś zaproponuje i pomoże zamienić w czyn, a może jakaś duża organizacja sektora żywnościowego... Warto, to zrobić, choćby tylko po to, by dowiedzieć się jakie są bariery i warunki ich przezwyciężenia.


Tak naprawdę nie wiemy przecież jak wielo-produktową (pewnie pochodzącą od wielu firm) ofertę skomponować, zaproponować, komu i gdzie to zrobić? na jakich warunkach logistycznych i finansowych, etc. Nie wiemy nawet, czy jesteśmy w stanie zrobić to własnymi siłami, czy trzeba będzie wynająć do tego specjalistyczną firmę konsultingową (co drogo kosztuje). A dowiedzieć się warto - nawet, jeśli finalnie powiemy: „dziękuje, nie".

Rodzynki w cieście POPRZEDNI ARTYKUŁ

Rodzynki w cieście

Kofola-Hoop chce być liderem NASTĘPNY ARTYKUŁ

Kofola-Hoop chce być liderem

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (12 382) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH