Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Wywiad z dyrektorem Wedla: Nowy właściciel jest skłonny do agresywnych i odważnych działań

- Mimo kosztów związanych ze zmianami właściciela oraz trudnej dla całej branży pierwszej połowie roku, udało nam się osiągnąć dobry wynik i nie stracić pozycji na rynku - podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Szcześniak, dyrektor zarządzający firmy E.Wedel. W tym roku najsilniejsza polska marka chce zwiększać nakłady na rozwój.

Wywiad z dyrektorem Wedla: Nowy właściciel jest skłonny do agresywnych i odważnych działań
Paweł Szcześniak, dyrektor zarządzający firmy E.Wedel

Autor: Łukasz Stępniak, Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
Data: 28-01-2011, 12:56

Ubiegły rok był dość trudny dla Wedla, m.in. ze względu na kilkukrotne zmiany właścicielskie. Jak to przełożyło się na wyniki finansowe firmy?

W 2009 r. nasze obroty sięgnęły 800 mln zł. Z naszych analiz wynika, że w 2010 r. będą o kilka procent wyższe. Mimo kosztów związanych ze zmianami właściciela oraz trudnej dla całej branży pierwszej połowie roku, udało nam się osiągnąć dobry wynik i nie stracić pozycji na rynku. Wartość polskiego rynku wynosi obecnie 5,65 mld zł, a Wedel w kategorii czekolady ma 14,7 proc. udziału wartości.
Co więcej, pomimo spadku wartości rynku w kategorii czekolady, my zanotowaliśmy 2,3 proc. wzrost wartości. W segmencie pianek w czekoladzie marka Wedel zanotowała 4,8 proc. wzrost udziałów, podczas, gdy rynek poszedł w górę jedynie o 1,1 proc.
W listopadzie Wedel odnotował rekordową sprzedaż, co obrazuje dość dobrą sytuację na rynku, a prognozy na kolejne miesiące są optymistyczne.
Szacujemy, że w całym 2010 r. zanotowaliśmy ok. 3-5 proc. wolumenowy wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku. To rzeczywisty wzrost sprzedaży, a nie wygenerowany za pomocą podwyżek cen. Zanotowaliśmy także wartościowy wzrost sprzedaży i był on trochę szybszy niż wolumenowy. Lekko przekroczyliśmy założony plan.

Który zakładał ...?

Plan zakładał wzrost ponad zeszły rok, ale nieco niższy niż ten, który został osiągnięty. W 2010 r. rynek był bardzo „płaski", a rynek czekolady urósł jedynie o 1,7 proc. Można więc powiedzieć, że rośliśmy dwa razy szybciej niż rynek, natomiast nikt nie przewidywał w 2010 r., że będzie to jakiś wielki wzrost rok do roku.
Plany, zarówno wolumenowe jak i wartościowe zostały zrealizowane, ze wzrostem ponad zeszły rok. W przypadku zysku również znacząco przekroczyliśmy nasze plany. Zwiększyliśmy także udziały rynkowe. Podsumowując, jesteśmy bardzo zadowoleni z ubiegłego roku. Co więcej, nowy właściciel, co dało się już odczuć, jest skłonny do agresywnych i odważnych działań. Było to widać już w II połowie 2010 r., kiedy za jego przyzwoleniem mogliśmy realizować różne śmiałe projekty.

więcej informacji:

Paweł Szcześniak RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    wyniki finansowe RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • sroka 2011-01-28 18:38:05
    zwiekszaja wzrosty , bravo kiedy innym spadają spadki. A temu dyrektorowi dać na głowę gatki
  • mea 2011-01-29 16:23:40
    a kto tej wstrętnej firmy kupuje produkty ?
  • dlaczego sprzedajemy nasz kapitał ? i jakość ? 2011-04-13 10:01:45
    a kto jest właścicielem wedla do cholery ??? czy jak powiedzą prawdę to zgrzeszą ? wiadomo ,że czekolada i produkty nigdy nie będą tak dobre jak kiedyś a kolejni właściciele to winduja nie jakość a ceny ta marna czekolada jest droższa od czekolady w Nowym Jorku ( New York)
  • KH 2012-01-14 20:06:34
    Wedel to już nie Wedel tylko pozostała nazwa. Produkty jakościowo gorsze od Milano - po ostatnim zakupie ptasiego i galaretki w czekoladzie - nigdy więcej nie kupię Wedla - to powinno się już nazywać wyroby cukierkopodobne.
  • Martenika 2013-02-05 16:57:46
    Ja kupuję wyroby Wedla od lat, szczególnie Ptasie mleczko i Mieszankę Wedlowską, moim zdaniem najlepsze słodycze na rynku, jakość ta sama utrzymana od lat. Zupełnie nie czuję różnicy w smaku. Ptasie mleczko mogę zjeść całe od razu ;)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.4.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.