Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wywiad z dyrektorem Wedla: W planach jest rozwój marki na europejskich rynkach

  • Autor: Łukasz Stępniak, Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-02-2011, 10:07
Wywiad z dyrektorem Wedla: W planach jest rozwój marki na europejskich rynkach
- Z całą pewnością będziemy wspólnie z Grupą Lotte przygotowywać rozwój Wedla, a co za tym idzie szereg inwestycji zarówno w moce produkcyjne, jak i dystrybucję, tym bardziej, że w planach jest bardzo prężny rozwój marki E.Wedel na europejskich rynkach - mówi Paweł Szcześniak, dyrektor zarządzający firmy E.Wedel

W planach jest bardzo prężny rozwój marki E.Wedel na europejskich rynkach - mówi z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Szcześniak, dyrektor zarządzający firmy E.Wedel. - Rozważamy wiele możliwości, biorąc pod uwagę inne segmenty kategorii niż czekolada - dodaje.

Czy realny jest rozwój Grupy Lotte w regionie oraz Europie Zachodniej w oparciu o przejęte w Polsce aktywa Wedla?

Z całą pewnością będziemy wspólnie z Grupą Lotte przygotowywać rozwój Wedla, a co za tym idzie szereg inwestycji zarówno w moce produkcyjne, jak i dystrybucję, tym bardziej, że w planach jest bardzo prężny rozwój marki E.Wedel na europejskich rynkach.
Prezes Grupy Lotte, pan Takayuki Tsukuda od początku podkreślał, że chce aby jego firma stała się największym producentem słodyczy na świecie. Zarząd Grupy Lotte od początku naszej współpracy mówił o swoich zamiarach podboju rynku Europy Środkowo-Wschodniej. W tym kontekście przejęcie Wedla jest kluczowym krokiem do ekspansji na rynek europejski, a Polska jest japońskim centrum działalności na kontynencie.

Co z rozwojem eksportu produktów Wedla?

W tej chwili eksport produktów Wedla to kilka procent biznesu. To jest eksport etniczny - staramy się dotrzeć tam, gdzie jest Polonia. Ekspansja w regionie będzie musiała się opierać o budowę marki i będzie to trudniejsze zadanie, nie wiem czy uda nam się to rozpocząć ją w tym roku.
Produkty Wedla są produktami cenowo mainstream plus. Ale nie jest to marka, którą zaczniemy sprzedawać w Tesco w Czechach i ona obroni się ceną. Zresztą nie wiem, czy byśmy chcieli markę Wedel promować w ten sposób. W związku z tym trzeba tę markę zbudować, trzeba poszukać w swoim portfolio takich rzeczy, by były unikalne na tamtych rynkach.

Czyli marka Wedel będzie nadal produkowała raczej tylko w Polsce?

Markę Wedel za granicą trzeba zbudować. Trzeba liczyć się z tym, że wprowadzenie nowej marki na nowy rynek, generuje ogromne koszty. Analizujemy wszelkie opcje w procesie tworzenia długoterminowego planu. Rozważamy wiele możliwości, biorąc pod uwagę inne segmenty kategorii niż czekolada. W portfolio Lotte są także ciastka, gumy do żucia itp.

(...)

Duży wywiad z Pawłem Szcześniakiem, dyrektorem zarządzający firmy E.Wedel będzie można przeczytać w lutowym numerze magazynu Rynek Spożywczy.

czytaj także:
Nowy właściciel Wedla jest skłonny do agresywnych i odważnych działań

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • czekoladka 16-02-2011, 23:13:
Co powinien zrobić Wedel:
1. Zatrudnić najlepszych , doświadczonych od lat fachowców znających gruntownie rynek cukierniczy i specyfikę technologii.
2. Nie popełniać błędów poprzedników oraz konkurencji.
3. Rozwijać i propomować najlepsze oraz zapomniane produkty i receptury.
4.Stworzyć konsekwentną i kojarzącą się kampanię marketingowo-reklamową, bez przypadkowych i jednostkowych, głupiutkich reklamówek.
5.Osłodzić życie w pracy, domu i szkole, dostarczając przy tym odżywczych składników. Kochać i szanować ludzi, bo to wróci.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.