Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Z alkoholi kobiety najchętniej wybierają wino i piwa smakowe

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-03-2011, 15:09
Z alkoholi kobiety najchętniej wybierają wino i piwa smakowe

Kobiety najchętniej sięgają po wino oraz piwo smakowe, natomiast nadal względnie małym powodzeniem wśród nich cieszą się mocne alkohole - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Royal Unibrew Polska.

- Alkoholem najbardziej preferowanym przez kobiety jest zdecydowanie wino, po które sięga 43 proc. respondentek. W drugiej kolejności kobiety sięgają po piwo oraz drinki i aperitify (taki sam procent wskazań - 33 proc.) - czytamy w raporcie firmy Royal Unibrew Polska.

Piwa smakowe znalazły się na trzecim miejscu - sięga po nie co czwarta Polka (25 proc. wskazań). Względnie małym zainteresowaniem uczestniczek badania cieszą się mocne alkohole: wódkę wybrało 20 proc. badanych, a koniak, gin, whisky i brandy - 19 proc.

Najmniejszą liczbę wskazań otrzymały likiery i ajerkoniaki - 5 proc. oraz nalewki - 2 proc.

Z raportu Royal Unibrew Polska wynika, że kobiety nieco rzadziej niż mężczyźni sięgają po nowości - wybiera je 39 proc. kobiet i 41 proc. mężczyzn. Najchętniej po nowości sięgają młode (18-34 l.) mieszkanki wielkich miast.

- Analizując wyniki przeprowadzonych badań można zauważyć, że na rynku napojów alkoholowych, zwłaszcza kobiecych, jest jeszcze wiele miejsce dla nowych, nieznanych trunków. Podczas gdy oferta męskich alkoholi zawsze była szeroka, kobiety często musiały iść na kompromis. Dla tych, które nie przepadają za smakiem piwa, wymyślono piwo smakowe, a te, które nie lubią wódki lub innych mocnych alkoholi - sięgają po drinki - mówi Radosław Kasyk, dyrektor marketingu Royal Unibrew Polska.

- Na Zachodzie natomiast od kilku lat wzrost sprzedaży notują napoje niskoalkoholowe produkowane z owoców - cider oraz perry, które stanowią alternatywę dla wszystkich tych, które nie przepadają za smakiem piwa i do tej pory szukali wyjścia w postaci piw smakowych lub lekkich drinków - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH