REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zarząd Foodcare: Michalczewski i jego Fundacja chcą wymusić na nas płatności, które im się nie należą

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 10-12-2010, 21:12
Zarząd Foodcare: Michalczewski i jego Fundacja chcą wymusić na nas płatności, które im się nie należą

"Zgodnie z umową wypłaciliśmy do dnia dzisiejszego Fundacji "Równe Szanse" łączną kwotę ponad 10 mln zł." - napisał w oświadczeniu zarząd firmy Foodcare.

REKLAMA

"W odniesieniu do szeregu artykułów i wypowiedzi pana Dariusza Michalczewskiego, składamy wyjaśnienia mające na celu przekazanie faktów dotyczących współpracy z Fundacją "Równe Szanse". Stan faktyczny na dzień 10 grudnia 20010 r. jest taki, że to Fundacja "Równe Szanse" zalega firmie FoodCare kwotę: 656.398,04 PLN + Vat." - informują w liście przedstawiciele spółki.

I dodają: "W dniu 9 listopada 2010 r. skierowaliśmy pismo do Fundacji "Równe Szanse" o zwrot nadpłaconego wynagrodzenia prowizyjnego za rok 2009, w ramach Umowy Promocyjnej z dnia 01 lipca 2005 r."

"Informujemy również, że zgodnie z umową wypłaciliśmy do dnia dzisiejszego Fundacji "Równe Szanse" łączną kwotę ponad 10 mln złotych; w tym za rok 2009 kwotę: 3518910,04 zł i w 2010 r. kwotę: 1868320,82 zł."

Dalej w oświadczeniu przedstawiciele Foodcare informują, że "w 2008 roku Fundacja Dariusza Michalczewskiego żądając podwyższenia wynagrodzenia rozpoczęła spór ze spółką, formując bezpodstawne zarzuty. Od tego czasu FoodCare toczy dwa spory cywilne i kilka sporów przed Urzędem Patentowym z Fundacją - konsekwentnie odpierając zarzuty Dariusza Michalczewskiego oraz Fundacji."

Jak wyjaśniają - "żaden z tych sporów nie został jak dotąd rozstrzygnięty na korzyść Dariusza Michalczewskiego lub Fundacji (wszystkie spory toczą się w Sądzie I Instancji oraz w Urzędzie Patentowym)."

Według zarządu firmy, oznacza to "w konsekwencji brak jest podstaw do płacenia wynagrodzenia na rzecz Fundacji, gdyż zgodnie z obowiązującą umową FoodCare nie jest zobowiązany do tego, aby płacić fundacji ponad obowiązek wynikający z umowy z 2005 roku. Nie ma podstaw bowiem do tego, aby płacić Fundacji za używanie tych znaków, które FoodCare uzyskała od podmiotów trzecich."

"Jak widać Dariuszowi Michalczewskiemu i Fundacji "Równe Szanse" trudno się z tym i sięgają po najbardziej drastyczne środki, żeby wymusić płatności, które jej się nie należą." - dodają przedstawiciele spółki.

Zdaniem władz Foodcare, "produkt Black Tiger Energy Drink jest produktem oznaczonym znakiem towarowym, do którego licencję FoodCare uzyskał od osoby trzeciej. Znak ten został zarejestrowany w 2003 roku przez osobę trzecią i korzysta z wszelkich praw niezależnie od pseudonimu pana Michalczewskiego."

"Trudno też wyobrazić sobie, że wszelkie oznaczenia ze słowem Tiger naruszają prawa pana Michalczewskiego czy Fundacji. W Urzędzie Patentowym RP jest zarejestrowanych ponad 70 znaków ze słowem Tiger." - kończy list zarząd spółki FoodCare.

KOMENTARZE: (42)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • black 23-12-2010, 21:05:
Sąd Okręgowy w Gdańsku wstrzymał wykonanie postanowienia z dnia 1grudnia br. o zakazie produkcji, sprzedaży i promocji przez FoodCare Sp. o.o. produktów energetycznych w opakowaniach zawierających oznaczenie z elementem „Tiger”. Dla firmy oznacza to możliwość wznowienia wytwarzania i wprowadzania do obrotu napojów popularnej marki.
Spółka FoodCare zaskarżyła zażaleniem postanowienie z dnia 1 grudnia br. W dniu dzisiejszym Sąd wstrzymał wykonanie tego postanowienia.
„Byliśmy przekonani, że Sąd rozpoznający zażalenie podejmie decyzję korzystną dla FoodCare. Dla konsumentów oznacza to dostęp do oryginalnego napoju Tiger Energy Drink oraz Tiger Black Energy Drink, na bazie stworzonej przez nas receptury” – mówi Wiesław Włodarski Prezes Zarządu FoodCare Sp. z o.o.
  • madregomiloposluchac 20-12-2010, 21:42:
Decyzja sądu o zabezpieczeniu roszczeń Dariusza Michalczewskiego poprzez zakaz posługiwania się przez FoodCare marką Tiger, to typowa sprawa z gatunku tych o których nie wiadomo co myśleć – skomplikowana, wielowymiarowa. Swoje racje ma Foodcare, która stworzyła i rozwinęła markę, inwestując miliony złotych w reklamę i dystrybucję. Ma je również Michalczewski.
Na pewno nieetyczne jest dla mnie zachowanie Maspexu, który przejął markę w sytuacji gdy nie ma rozstrzygnięcia sądowego. Szkoda marki, której szturm na pozycję lidera to jeden z najciekawszych przypadków polskiego rynku FMCG. Niewielka polska firma została liderem rynku energetyków, wyprzedzając Red Bulla, globalnego giganta, który stworzyła całą kategorię produktową, przeznaczając też więcej na reklamę. Na polskim rynku w 2007 r. 17,8 mln zł, a w 2008 roku 14,6 mln. (dane Expert Monitor).
  • lol 18-12-2010, 09:41:
Do: obserwator, ekspert, pracownik : Hihi chyba Ci nerwy puszczaja, wez trzymaj poziom i nie obrażaj ludzi. Ja akurat jeżdże po hurtowniach spożywczych i dosłownie wszyscy własciciele maja jednoznaczną opinię że Maspex zagrał bardzo nie uczciwie

Zobacz wszystkie komentarze (42)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (12 382) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH