Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zarząd Mieszka chce wzmocnić firmę, by mogła przejmować

  • Autor: PAP
  • Data: 15-10-2010, 13:29

Mieszko jest przygotowany operacyjnie do tego, by poszerzać swoją działalność o nowe segmenty rynku słodyczowego. Spółka nie wyklucza, że w nowe segmenty rynku może wchodzić poprzez przejęcia, choć nie pracuje obecnie intensywnie nad akwizycjami. Priorytetem dla zarządu jest wzmocnienie spółki, by była zdolna do przejęć - poinformował w wywiadzie dla prezes Mieszka Marek Malinowski.

"Naszą podstawową drogą jest rozwój organiczny, ale przejęcia też wpisują się w naszą strategię. Są one jednak uwarunkowane naszymi możliwościami finansowymi i tym, co się dzieje na rynku" - powiedział Malinowski.

"Już teraz rynek zmusza niektóre firmy do szukania inwestora, ale często te firmy bardzo wysoko się cenią. Są też spółki, gdzie istnieje rozproszony akcjonariat. W naszej branży wiele jest takich firm. Wtedy bardzo trudno dojść do porozumienia" - dodał.

Prezes podkreślił, że głównym celem Mieszka jest silne wzmocnienie spółki, aby była zdolna do przejęć.

"Nie ukrywam, że rozglądamy się, cały czas jesteśmy aktywni, patrzymy na rynek, na naszych konkurentów" - powiedział.

"Jeśli mówimy o przejęciach, to myślimy o firmach nie większych niż Mieszko. Pożądana byłaby spółka do rozwoju. Przejęcie firmy o wartości kilka-kilkanaście mln zł nie interesuje nas" - dodał.

Mieszko przyznaje, że na duże przejęcie musiałby postarać się o dodatkowe finansowanie.

"W momencie ewentualnego przejęcia będziemy musieli znaleźć finansowanie. Nie jesteśmy spółką, która ma wolne środki, choć nasze zadłużenie, które wynosi obecnie około 50 mln zł, nie jest duże w stosunku do wielkości firmy" - powiedział.

"Są różne możliwości finansowania ewentualnych przejęć. Jeśli byłoby to przejęcie na poziomie 20 mln zł, to emisja akcji nie byłaby potrzebna, ale przy większym myślę, że spółka potrzebowałaby dodatkowego finansowania" - dodał.

Prezes zaznaczył, że obecnie spółka nie pracuje nad emisją akcji.

Mieszko nie wyklucza, że poprzez przejęcia mógłby wejść w nowe segmenty rynku słodyczowego, choć możliwe jest także poszerzanie działalności w sposób organiczny.

"W naszej strategii zakładamy rozwój na rynku słodyczy. Będziemy stawiać na nasze główne produkty, jak praliny, ale nie wykluczamy też wejścia w nowe branże tego rynku. Spółka jest gotowa operacyjnie i dystrybucyjnie, by rozszerzać swoją działalność" - powiedział Malinowski.

"Obecnie działamy w połowie segmentów rynku słodyczowego w Polsce, licząc wartościowo. Rynek słodyczy w Polsce ma wartość około 7 mld zł, a my działamy w części tego segmentu, który jest wart około 3,5 mld zł. Jest jeszcze druga połowa rynku do zaistnienia" - dodał.

"Jesteśmy jednak spółką rozsądną i na pewno nie będziemy próbować walczyć tam, gdzie jest bardzo silna konkurencja i hermetyczny rynek. Takim segmentem jest rynek ptasiego mleczka" - powiedział także.

Prezes Mieszka poinformował, że spółka cały czas planuje wprowadzać nowe produkty.

"Prowadzimy taką politykę, by nowe produkty zastępowały stare i by były od nich lepsze. Bardzo ostrożnie wydajemy pieniądze na nowe produkty i ich innowacyjność. Nasza strategia jest teraz dużo bardziej przemyślana" - powiedział.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH