Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zarząd Mieszka chce wzmocnić firmę, by mogła przejmować

  • Autor: PAP
  • Data: 15-10-2010, 13:29

Mieszko jest przygotowany operacyjnie do tego, by poszerzać swoją działalność o nowe segmenty rynku słodyczowego. Spółka nie wyklucza, że w nowe segmenty rynku może wchodzić poprzez przejęcia, choć nie pracuje obecnie intensywnie nad akwizycjami. Priorytetem dla zarządu jest wzmocnienie spółki, by była zdolna do przejęć - poinformował w wywiadzie dla prezes Mieszka Marek Malinowski.

"Naszą podstawową drogą jest rozwój organiczny, ale przejęcia też wpisują się w naszą strategię. Są one jednak uwarunkowane naszymi możliwościami finansowymi i tym, co się dzieje na rynku" - powiedział Malinowski.

"Już teraz rynek zmusza niektóre firmy do szukania inwestora, ale często te firmy bardzo wysoko się cenią. Są też spółki, gdzie istnieje rozproszony akcjonariat. W naszej branży wiele jest takich firm. Wtedy bardzo trudno dojść do porozumienia" - dodał.

Prezes podkreślił, że głównym celem Mieszka jest silne wzmocnienie spółki, aby była zdolna do przejęć.

"Nie ukrywam, że rozglądamy się, cały czas jesteśmy aktywni, patrzymy na rynek, na naszych konkurentów" - powiedział.

"Jeśli mówimy o przejęciach, to myślimy o firmach nie większych niż Mieszko. Pożądana byłaby spółka do rozwoju. Przejęcie firmy o wartości kilka-kilkanaście mln zł nie interesuje nas" - dodał.

Mieszko przyznaje, że na duże przejęcie musiałby postarać się o dodatkowe finansowanie.

"W momencie ewentualnego przejęcia będziemy musieli znaleźć finansowanie. Nie jesteśmy spółką, która ma wolne środki, choć nasze zadłużenie, które wynosi obecnie około 50 mln zł, nie jest duże w stosunku do wielkości firmy" - powiedział.

"Są różne możliwości finansowania ewentualnych przejęć. Jeśli byłoby to przejęcie na poziomie 20 mln zł, to emisja akcji nie byłaby potrzebna, ale przy większym myślę, że spółka potrzebowałaby dodatkowego finansowania" - dodał.

Prezes zaznaczył, że obecnie spółka nie pracuje nad emisją akcji.

Mieszko nie wyklucza, że poprzez przejęcia mógłby wejść w nowe segmenty rynku słodyczowego, choć możliwe jest także poszerzanie działalności w sposób organiczny.

"W naszej strategii zakładamy rozwój na rynku słodyczy. Będziemy stawiać na nasze główne produkty, jak praliny, ale nie wykluczamy też wejścia w nowe branże tego rynku. Spółka jest gotowa operacyjnie i dystrybucyjnie, by rozszerzać swoją działalność" - powiedział Malinowski.

"Obecnie działamy w połowie segmentów rynku słodyczowego w Polsce, licząc wartościowo. Rynek słodyczy w Polsce ma wartość około 7 mld zł, a my działamy w części tego segmentu, który jest wart około 3,5 mld zł. Jest jeszcze druga połowa rynku do zaistnienia" - dodał.

"Jesteśmy jednak spółką rozsądną i na pewno nie będziemy próbować walczyć tam, gdzie jest bardzo silna konkurencja i hermetyczny rynek. Takim segmentem jest rynek ptasiego mleczka" - powiedział także.

Prezes Mieszka poinformował, że spółka cały czas planuje wprowadzać nowe produkty.

"Prowadzimy taką politykę, by nowe produkty zastępowały stare i by były od nich lepsze. Bardzo ostrożnie wydajemy pieniądze na nowe produkty i ich innowacyjność. Nasza strategia jest teraz dużo bardziej przemyślana" - powiedział.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH