Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Znikający punkt, czyli promocja polskiej żywności.

  • Autor: Maria Andrzej Faliński
  • Data: 07-04-2008, 01:27

Oczywiście promocja poza granicami Polski, na rynkach atrakcyjnych i dalekich. Wszyscy o niej mówią, podejmuje sie kroki…, powołuje rady, zespoły, komitety, grupy, ekspertów…, a promocji jak nie było, tak nie ma. Nawet ustawa o stosownych funduszach jest niemal gotowa, ale…, tylko niemal. „Czyja wina, gdzie przyczyna”?

Przyczyn wiele, nikogo jednak z osoby i nazwiska nie winiłbym. Ot, taka polska specyfika, jak w dowcipie o kotle w piekle. Stało się oto tak, że niesłuszne już dziś kierownictwo resortu rolnictwa, powołało - i słusznie - do życia Radę Promocji Polskiej Żywności (jestem jej członkiem, więc pomylenie nazwy wpisuje się w poetykę dyskursu). Nie wnikam, czy wszystkie inicjatywy i sposób działania trafiły w dziesiątkę, ale rzecz w sobie jest warta pozytywnego zainteresowania.

A co się stało? - natychmiast obudziły się komórki najróżniejszych organizacji, które w przeszłości zainteresowały się promocją (nie uczyniwszy jednak niczego w praktyce) i wypomniały, że były pierwsze, że skierowały pismo, że - a jakże - spotkały się na okoliczność. Tak to palma pierwszeństwa odbiła - „się" krytycznym echem. I w stosunkowo niedługim czasie wszyscy mieli wszystkim wszystko - przynajmniej w zakresie promocji żywności - za złe. Nawet nie tyle chodziło o popełnione błędy, co uzurpacje(wzajemnie sobie wytykane). Ach - jakie to polskie!

Aż strach uchwalić stosowną Ustawę, która mając swoje wady i zalety, może promocję skutecznie uniemożliwić, pozornie dając na nią środki. A rzecz jest malutka, choć dokuczliwa - oto ci, którym każe się (w zamyśle ) płacić, w formie niemal podatku na promocje, twierdzą, ze nie mają mieć wpływu na wydatkowanie środków. Jeśli się mylą -OK, ale jeśli nie, to ci co mają mieć nad środkami władzę, mogą nie mieć czego promować. A to już byłby żart - promocyjny, ale nie dla żywności. Ruszmy zatem głową i zróbmy poważna ekspertyzę nt. systemu promocji. Może nawet ustawa wówczas nie będzie potrzebna i spory komu?, ile?, na co? - też.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Rodzynki w cieście POPRZEDNI ARTYKUŁ

Rodzynki w cieście

Kofola-Hoop chce być liderem NASTĘPNY ARTYKUŁ

Kofola-Hoop chce być liderem

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH