REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Znikający punkt, czyli promocja polskiej żywności.

  • Autor: Maria Andrzej Faliński
  • Data: 07-04-2008, 01:27

Oczywiście promocja poza granicami Polski, na rynkach atrakcyjnych i dalekich. Wszyscy o niej mówią, podejmuje sie kroki…, powołuje rady, zespoły, komitety, grupy, ekspertów…, a promocji jak nie było, tak nie ma. Nawet ustawa o stosownych funduszach jest niemal gotowa, ale…, tylko niemal. „Czyja wina, gdzie przyczyna”?

REKLAMA

Przyczyn wiele, nikogo jednak z osoby i nazwiska nie winiłbym. Ot, taka polska specyfika, jak w dowcipie o kotle w piekle. Stało się oto tak, że niesłuszne już dziś kierownictwo resortu rolnictwa, powołało - i słusznie - do życia Radę Promocji Polskiej Żywności (jestem jej członkiem, więc pomylenie nazwy wpisuje się w poetykę dyskursu). Nie wnikam, czy wszystkie inicjatywy i sposób działania trafiły w dziesiątkę, ale rzecz w sobie jest warta pozytywnego zainteresowania.

A co się stało? - natychmiast obudziły się komórki najróżniejszych organizacji, które w przeszłości zainteresowały się promocją (nie uczyniwszy jednak niczego w praktyce) i wypomniały, że były pierwsze, że skierowały pismo, że - a jakże - spotkały się na okoliczność. Tak to palma pierwszeństwa odbiła - „się" krytycznym echem. I w stosunkowo niedługim czasie wszyscy mieli wszystkim wszystko - przynajmniej w zakresie promocji żywności - za złe. Nawet nie tyle chodziło o popełnione błędy, co uzurpacje(wzajemnie sobie wytykane). Ach - jakie to polskie!

Aż strach uchwalić stosowną Ustawę, która mając swoje wady i zalety, może promocję skutecznie uniemożliwić, pozornie dając na nią środki. A rzecz jest malutka, choć dokuczliwa - oto ci, którym każe się (w zamyśle ) płacić, w formie niemal podatku na promocje, twierdzą, ze nie mają mieć wpływu na wydatkowanie środków. Jeśli się mylą -OK, ale jeśli nie, to ci co mają mieć nad środkami władzę, mogą nie mieć czego promować. A to już byłby żart - promocyjny, ale nie dla żywności. Ruszmy zatem głową i zróbmy poważna ekspertyzę nt. systemu promocji. Może nawet ustawa wówczas nie będzie potrzebna i spory komu?, ile?, na co? - też.

Rodzynki w cieście POPRZEDNI ARTYKUŁ

Rodzynki w cieście

Kofola-Hoop chce być liderem NASTĘPNY ARTYKUŁ

Kofola-Hoop chce być liderem

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH