Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żołądkowa zdobywa przewagę na rynku wódek

  • Autor: Handel-Net
  • Data: 22-12-2008, 18:54
Żołądkowa zdobywa przewagę na rynku wódek

Produkowana przez Polmos Lublin wódka Żołądkowa Gorzka osiągnęła w listopadzie 2008 r. łącznie we wszystkich swoich wariantach 13,5 proc. udział w rynku, co daje jej pierwsze miejsce w Polsce.

Przez kilka ostatnich lat zdecydowanym liderem wśród wódczanych marek na polskim rynku był Absolwent, wódka produkowana przez Polmos Białystok z grupy CEDC. Absolwent osiągnął w listopadzie 2008 r. 12,7 proc. udział w rynku (wszystkie dane ilościowo, według Nielsena). Daje to pierwsze miejsce wśród wódek czystych, zwanych też białymi. Absolwent występuje tylko w wariancie czystym, natomiast Żołądkowa Gorzka posiada odmianę kolorową (podzieloną jeszcze na kilka wersji: tradycyjną, z miętą, z miodem i specjal) oraz czystą. Razem te wszystkie warianty miały w listopadzie 2008 r. 13,5 proc. udział w sprzedaży wódki w Polsce, o 0,8 proc. więcej niż Absolwent.

Żołądkowa Gorzka pierwsze miejsce na liście najpopularniejszych wódek w Polsce w listopadzie 2008 r. zawdzięcza głównie nowej wersji, Żołądkowej Gorzkiej Czysta de Luxe. Wprowadzona na rynek ponad rok temu osiągnęła już około 7 proc. udział ilościowy w sprzedaży. Na tak dobry wynik w krótkim czasie miało wpływ kilka czynników: nowoczesne opakowanie sugerujące produkt wysokiej jakości, niska cena oraz wsparcie się na renomie znanej dobrze na rynku marki Żołądkowa Gorzka.

Dodatkowo całkiem nieźle radziła sobie też Żołądkowa Gorzka w odmianach kolorowych, m. in. dzięki rozszerzaniu marki o nowe warianty smakowe i dodanie wersji specjal z wyższej nieco półki. W ciągu roku rynkowe udziały kolorowej Żołądkowej Gorzkiej wzrosły z 5,7 do 6,5 proc.

W tym samym okresie Absolwent nieznacznie, ale jednak tracił udziały w rynku. W dłuższym okresie spadek był wyraźniejszy, od 2006 r. Absolwent spadł z około 15 do 12,5 proc. Polmos Białystok zajął się ostatnio poprawą wizerunku Żubrówki, w przyszłym roku przyjdzie zapewne kolej na Absolwenta, co oznacza zaciętą walkę o pozycję lidera.

Dobre wyniki sprzedaży Żołądkowej Gorzkiej dają jej właścicielowi, funduszowi Oaktree dobrą pozycję w negocjacjach dotyczących przejęcia spółki Luksusowa z Zielonej Góry, wystawionej na sprzedaż przez Pernod Ricard - zauważa Handel-Net. Oaktree i Pernod Ricard nie potwierdzają prowadzenia takich negocjacji, ale też nie zaprzeczają.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH