REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zoltán Novák, prezes Kraft Foods Polska - DUŻY WYWIAD

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 18-03-2013, 12:39
Zoltán Novák, prezes Kraft Foods Polska - DUŻY WYWIAD
Zoltán Novák, prezes Kraft Foods Polska SA

Wzrost na polskim rynku jest efektem innowacji. Dlatego zamierzamy utrzymać na wysokim poziomie nakłady na produkty innowacyjne, będziemy inwestować zarówno w te produkty, które ostatnio wprowadziliśmy na rynek, jak i w te, które dopiero planujemy - mówi Zoltán Novák, prezes Kraft Foods Polska SA, mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

REKLAMA

Jest Pan Prezesem Kraft Foods Polska od niedawna. Jak ocenia Pan sytuację spółki i jej możliwości rozwoju na polskim rynku? Jakie jest Pana spojrzenie na biznes w Polsce?

Kiedy zetknąłem się z polskim oddziałem Kraft Foods zwróciłem uwagę przede wszystkim na to, że jest to solidny i rosnący biznes. Mogę śmiało powiedzieć, że spoczywa on na bardzo silnych fundamentach, rośnie od wielu lat, ma wspaniały zespół i dobre warunki do dalszego wzrostu. Po ośmiu miesiącach w Kraft Foods Polska jestem przekonany, że firma będzie się dalej rozwijać.

Jak silny ma być wzrost w Polsce?

Nie mówimy o szczegółach i liczbach, ponieważ musielibyśmy najpierw opublikować nasze ostateczne wyniki. Ale mogę powiedzieć, że mamy bardzo duży potencjał wzrostu w przyszłości.

W 2011 roku osiągnęliśmy 1,56 mld zł przychodów. Zamierzamy utrzymać wysoki poziom organicznego wzrostu w 2012 i 2013 roku.

Jakie decyzje podejmie Pan wobec polskiej firmy w najbliższej przyszłości - na przykład w kwestii organizacji, czy wdrożenia nowych projektów?

Zamierzamy skupić się na naszych ostatnio wprowadzonych innowacjach. Te najnowsze innowacje to na przykład tabliczki Milka z podwójnym nadzieniem, Milka z nadzieniem karmelowym, kawa Millicano oraz wprowadzona niedawno marka ciastek belVita. Będą one naszym priorytetem, ponieważ mają w sobie potencjał wzrostu dla całej firmy. Tak więc pierwsza sprawa to skupienie się na ostatnich nowościach.

Jednocześnie mamy zamiar wprowadzić kolejne innowacje na rynek. Nasz wzrost będzie opierał się zatem na dwóch podstawach - niedawno wprowadzonych, nowych produktach oraz nowościach, które wkrótce wprowadzimy.

W których kategoriach będą wprowadzane nowości? I kiedy je zobaczymy?

Zamierzamy wprowadzić innowacje we wszystkich kategoriach, w roku 2013 i 2014.

Jak dużo środków spółka przeznacza na badania, zarówno produktowe, jak i badania rynku?

To poufne dane, ale mogę powiedzieć, że jako ciągle rozwijająca się firma znaczącą część naszych przychodów inwestujemy właśnie w badania. Zapewniam, że to duża kwota.

W 2012 r. Kraft Foods Polska - wyprzedzając Wedla - została liderem rynku słodyczy czekoladowych w Polsce, jednak konkurencja zapowiada ostrą walkę o odzyskanie utraconej pozycji. Jak chce Pan utrzymać pozycję lidera?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 512) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 708 744)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH