Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZP PPS: Chiny interesują się polską wódką, ale potrzebujemy wsparcia rządu, by wejść na ten rynek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 06-06-2011, 15:21
ZP PPS: Chiny interesują się polską wódką, ale potrzebujemy wsparcia rządu, by wejść na ten rynek
Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego

Zdaniem prezesa Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, rodzime wódki cieszyły się dużym zainteresowaniem podczas misji handlowej w Chinach w marcu tego roku. - Teraz inicjatywa leży po stronie producentów aby wykorzystać nawiązane kontakty i promować swoje produkty. Nie zdziałamy jednak wiele, bez wsparcia organów rządowych - mówi Leszek Wiwała w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Przypomnijmy, że w marcu tego roku odbyła się misja handlowa Unii Europejskiej do Chin, pod przewodnictwem Daciana Ciolosa, komisarza ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich, podczas której promowane były unijne produkty rolno-spożywcze. Jedynym przedstawicielem polskiego przemysłu spożywczego podczas misji był Leszek Wiwała.

- Zainteresowanie polskimi wyrobami spirytusowymi było bardzo duże, uznaniem cieszyły się też miody pitne - mówi prezes ZP PPS. Jego zdaniem teraz pałeczka jest w rękach producentów. - Chiny to największy rynek spożywczy na świecie, a także największy rynek wyrobów spirytusowych na świecie. Ma gigantyczne perspektywy. Pytanie, czy producenci będą chcieli konsekwentnie przez kilka lat realizować i edukować, czym są nasze produkty, bo dla Chińczyków jest to coś nowego - ocenia.

Jak zaznacza Leszek Wiwała, wejście na rynek chiński może nie być łatwe i będzie wymagać wsparcia organów rządowych.

- Do Chin chcą wejść wszyscy, ale ostatecznie to chińscy konsumenci dokonują wyboru. Daleki Wschód to rynek, gdzie nie można wygrać czegoś jednym strzałem, jednym spotkaniem. Jest to kwestia kontynuowania pewnej działalności - mówi Leszek Wiwała.

- Pozostaje kwestia, na ile rząd, a w szczególności Ministerstwo Rolnictwa, Ministerstwo Gospodarki i Ministerstwo Spraw Zagranicznych będą chciały zaangażować się w przewidywalną, kilkuletnią promocję. Jeżeli pojedynczy producent miałby walczyć o podbój wielkiego rynku, pewnie szybko z tego zrezygnuje, jeżeli natomiast nasza administracja zbudowałaby most, na pewno znalazłoby się dużo producentów, którzy by nim przeszli - dodaje.

Prezes ZP PPS wskazuje na bariery handlowe, których przedsiębiorcy nie pokonają sami. Przykładem mogą być ostatnie propozycje Chin, dotyczące dopuszczalnego poziomu metanolu w napojach spirytusowych wydestylowanych ze zbóż. Jest on znacznie niższy niż europejskie wymagania zdrowotne i w przypadku wódek smakowych, śliwowic i okowit dostosowanie się do chińskich norm oznaczałoby konieczność dokonania zmian w tradycyjnych metodach produkcyjnych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 959) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH