Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZP PPS: Chiny interesują się polską wódką, ale potrzebujemy wsparcia rządu, by wejść na ten rynek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 06-06-2011, 15:21
ZP PPS: Chiny interesują się polską wódką, ale potrzebujemy wsparcia rządu, by wejść na ten rynek
Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego

Zdaniem prezesa Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, rodzime wódki cieszyły się dużym zainteresowaniem podczas misji handlowej w Chinach w marcu tego roku. - Teraz inicjatywa leży po stronie producentów aby wykorzystać nawiązane kontakty i promować swoje produkty. Nie zdziałamy jednak wiele, bez wsparcia organów rządowych - mówi Leszek Wiwała w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Przypomnijmy, że w marcu tego roku odbyła się misja handlowa Unii Europejskiej do Chin, pod przewodnictwem Daciana Ciolosa, komisarza ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich, podczas której promowane były unijne produkty rolno-spożywcze. Jedynym przedstawicielem polskiego przemysłu spożywczego podczas misji był Leszek Wiwała.

- Zainteresowanie polskimi wyrobami spirytusowymi było bardzo duże, uznaniem cieszyły się też miody pitne - mówi prezes ZP PPS. Jego zdaniem teraz pałeczka jest w rękach producentów. - Chiny to największy rynek spożywczy na świecie, a także największy rynek wyrobów spirytusowych na świecie. Ma gigantyczne perspektywy. Pytanie, czy producenci będą chcieli konsekwentnie przez kilka lat realizować i edukować, czym są nasze produkty, bo dla Chińczyków jest to coś nowego - ocenia.

Jak zaznacza Leszek Wiwała, wejście na rynek chiński może nie być łatwe i będzie wymagać wsparcia organów rządowych.

- Do Chin chcą wejść wszyscy, ale ostatecznie to chińscy konsumenci dokonują wyboru. Daleki Wschód to rynek, gdzie nie można wygrać czegoś jednym strzałem, jednym spotkaniem. Jest to kwestia kontynuowania pewnej działalności - mówi Leszek Wiwała.

- Pozostaje kwestia, na ile rząd, a w szczególności Ministerstwo Rolnictwa, Ministerstwo Gospodarki i Ministerstwo Spraw Zagranicznych będą chciały zaangażować się w przewidywalną, kilkuletnią promocję. Jeżeli pojedynczy producent miałby walczyć o podbój wielkiego rynku, pewnie szybko z tego zrezygnuje, jeżeli natomiast nasza administracja zbudowałaby most, na pewno znalazłoby się dużo producentów, którzy by nim przeszli - dodaje.

Prezes ZP PPS wskazuje na bariery handlowe, których przedsiębiorcy nie pokonają sami. Przykładem mogą być ostatnie propozycje Chin, dotyczące dopuszczalnego poziomu metanolu w napojach spirytusowych wydestylowanych ze zbóż. Jest on znacznie niższy niż europejskie wymagania zdrowotne i w przypadku wódek smakowych, śliwowic i okowit dostosowanie się do chińskich norm oznaczałoby konieczność dokonania zmian w tradycyjnych metodach produkcyjnych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.