REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

ZP PPS: Około 10 proc. ciężarnych kobiet spożywa alkohol

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-08-2011, 13:10

Około 10 proc. kobiet w ciąży spożywa alkohol - wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w latach 2009-2010 na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS).

REKLAMA

ZP PPS od 2008 r. prowadzi kampanię „Lepszy start dla Twojego dziecka", której celem jest informowanie kobiet w ciąży o zagrożeniach wynikających ze spożywania alkoholu. Zdaniem organizatorów kampanii, wiele kobiet w ciąży jest przekonanych, że niewielkie ilości alkoholu, zwłaszcza piwa czy wina, nie mogą zaszkodzić organizmowi rozwijającego się dziecka. W takiej opinii są utwierdzane przez osoby ze swojego otoczenia, w tym także członków rodziny.

- Te szokujące dane oznaczają, że bez zmiany postaw całego społeczeństwa trudno będzie skłonić wszystkie ciężarne kobiety do całkowitej alkoholowej abstynencji - ocenia ZP PPS.

Badania ZP PPS pokazały, że 6 proc. respondentek spotyka się z opiniami o dobroczynnym wpływie alkoholu na kobietę w ciąży i jej dziecko, wyrażonymi przez znajomych bądź rodzinę, natomiast po 5 proc. otrzymało taką informację od lekarza lub z mediów.

ZP PPS przypomina, że alkohol wypity przez kobietę dociera do organizmu dziecka, które nie ma odpowiednich enzymów niezbędnych do jego rozłożenia. Dlatego alkohol jest tak dużym zagrożeniem dla zdrowia dziecka, narażając je na ryzyko wystąpienia Alkoholowego Zespołu Płodowego.

W ramach czwartej edycji kampanii „Lepszy start dla Twojego dziecka", prowadzonej ze szczególnym nasileniem w okresie sierpień-październik br., ZP PPS przygotował 2200 miniboardów oraz 100 000 ulotek, które znajdą się w 1 000 aptek w całym kraju. Do kobiet w ciąży trafi 10 000 ulotek dystrybuowanych w 100 przychodniach; natomiast do pracowników służby zdrowia dotrze 10 000 ulotek jako insert w Magazynie Pielęgniarek i Położnych Nauka i Praktyka oraz 5 000 ulotek jako insert w kwartalniku Położna.

Organizatorzy kampanii szczególnie cenią sobie informację o niej zamieszczoną na ulotkach dołączanych do testów ciążowych. W 2011 r. w ten sposób informacja o konsekwencjach spożywania alkoholu w trakcie ciąży trafi do około 700 000 kobiet. Dodatkowo 18 000 ulotek zostanie rozdanych osobom biorącym udział w kościelnych kursach przygotowujących do małżeństwa.

Ponadto przez rok w TV Medica (kanale medycznym o charakterze edukacyjnym emitowanym w placówkach zdrowotnych) ukazywać się będzie 10-minutowy film „W ciąży nie piję - Lepszy start dla Twojego dziecka", w którym znajdą się m.in. wypowiedzi ekspertów z zakresu pediatrii i położnictwa.
Partnerami kampanii są Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Położnych oraz Domowe Laboratorium (producent testów ciążowych). Patronat medialny sprawują „Magazyn Pielęgniarek i Położnych", „Magazyn Położna. Nauka i Praktyka" oraz Wydawnictwo Lekarskie PZWL.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH