Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZPC Otmuchów wchodzi na giełdę

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-04-2010, 13:18
ZPC Otmuchów wchodzi na giełdę
Na fot. Bernard Węgierek, prezes ZPC Otmuchów

Spółka ZPC Otmuchów SA złożyła do Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny dotyczący planowanej oferty publicznej sprzedaży akcji.

ZPC Otmuchów to największy w Polsce producent prywatnych marek w kategoriach: tradycyjne wyroby cukiernicze, wyroby śniadaniowe i słone przekąski dla międzynarodowych koncernów spożywczych i sieci handlowych. Otmuchów produkuje także pod własnymi brandami słodycze Love Sweets, ptasie mleczko Love Milk, żelki Gumbole, chrupki Bingo i Tip Top oraz płatki kukurydziane i zbożowe.

- Jesteśmy firmą z wieloletnią tradycją i doświadczeniem na rynku spożywczym. Jednak to, co nas wyróżnia, to konsekwentne podążanie i wykorzystanie nowych trendów w zakresie produktów spożywczych i ich dystrybucji oraz świadczenie najwyższej jakości usług zgodnie z oczekiwaniami konsumentów i naszych partnerów handlowych. Produkujemy tzw. private labels dla międzynarodowych liderów rynku spożywczego i największych sieci handlowych w Polsce takich jak Biedronka, Lidl, Carrefour, Kaufland i wielu innych. Wypracowaliśmy model biznesu, który łączy cechy innowacyjnego i elastycznego producenta marek prywatnych w skali i jakości, która zaspokaja zapotrzebowanie najbardziej wymagających odbiorców - mówi Bernard Węgierek, prezes ZPC Otmuchów.

ZPC Otmuchów może pochwalić się ponadprzeciętną dynamiką wzrostu, jedną z największych rentowności w branży oraz wzrostem przychodów i zysków o ponad  15 proc. średniorocznie (CAGR) w latach 2007 - 2009. W ciągu ostatnich 10 lat Spółka zwiększyła przychody ponad 7-krotnie z 20 mln zł w 1999 r. do 140 mln zł w 2009 r., przy zysku netto na poziomie prawie 10 mln zł.

Wysoka dynamika wzrostu przychodów i zysków w ciągu ostatnich kilku lat jest potwierdzeniem dynamicznego rozwoju marek własnych w naszym kraju. Przyszłość tego typu produktów w Polsce będzie analogiczna jak w krajach zachodniej Europy, gdzie dzisiaj zajmują one w poszczególnych kategoriach często 40-50 proc. sprzedaży sieci handlowych. W Polsce obecnie to tylko ok. 10 proc. udziału w rynku produktów spożywczych. - Teraz nie tylko międzynarodowe sieci handlowe, ale też najwięksi polscy detaliści i dystrybutorzy o zasięgu ogólnopolskim decydują się na markę własną. Na szybki rozwój rynku marki własnej w Polsce wpływa też konsolidacja branży dystrybucyjnej - mówi Bernard Węgierek, prezes zarządu ZPC Otmuchów.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH