REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Żywiec Zdrój: Kategoria wody staje się coraz bardziej innowacyjna

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-06-2012, 11:30
Żywiec Zdrój: Kategoria wody staje się coraz bardziej innowacyjna
Nielsen: Produkty smakowe rosną od początku roku szybciej niż wody czyste vs 2011 r.

- Kategoria wody staje się coraz bardziej innowacyjna. Wielu producentów wprowadza nowości, co będzie przyciągać nowych użytkowników i powodować dalsze zmiany w strukturze spożycia płynów przez Polaków - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Ilona Woźniak, kierownik ds. relacji zewnętrznych, Żywiec Zdrój SA.

REKLAMA

Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP konsument wybierając coś do picia kieruje się wieloma czynnikami. - Poza motywacjami natury ogólnej, pewne znaczenie mają benefity funkcjonalne, skład i przeznaczenie produktów. Najbardziej liczy się to czy produkt dobrze gasi pragnienie, czy jest odpowiedni do codziennej konsumpcji, ważny jest też dobry smak i naturalność produktu. Za najmniej ważne (choć wciąż oceniane na 3-3,5 pkt w skali od 1-5) respondenci badania uznali przyjemność jaką dają w produkcie bąbelki, słodki smak oraz poręczność i atrakcyjność opakowania. Z tego samego badania wynika, że dla konsumentów wody najważniejsze jest, że dobrze gasi pragnienie, jest odpowiednia do codziennej konsumpcji, naturalna i zdrowa oraz... że nie ma żadnych dodatków - tłumaczy kierownik ds. relacji zewnętrznych, Żywiec Zdrój SA.

Zdaniem Ilony Woźniak, dodatki funkcjonalne niekoniecznie mogą być postrzegane jako plus. - Czas pokaże, na ile ten niszowy w tym momencie segment ma szanse rozwoju. My na ten moment nie działamy w nim. W myśl przepisów produkty funkcjonalne nie są wodą, a napojem, tak jak tzw. wody smakowe - mówi.

Tymczasem - jak zaznacza nasza rozmówczyni, wyniki wód smakowych są bardzo dobre. - Wierzymy, że ten segment ma ciągle potencjał, więc wprowadzamy nowe smaki - w tym sezonie aż trzy: malinowy, gruszkowy oraz grapefruitowy - dodaje.

Zaznacza, że najnowsze wyniki Nielsena wskazują, że produkty smakowe rosną od początku roku szybciej niż wody czyste vs 2011 r.

Przedstawicielka firmy Żywiec Zdrój widzi szansę dla tego segmentu, którą daje dopuszczenie na europejski rynek naturalnego słodzika - stewia. - Zastosowanie stewii daje nowe możliwości, jeśli chodzi o ograniczenie kaloryczności, a tym samym przyciągnięcie nowych użytkowników. Nie jest to jednak kwestia krytyczna dla użytkowników produktów z tego segmentu - tutaj liczy się najlepszy smak - podsumowuje Ilona Woźniak.

Czytaj więcej artykułów i opinii na temat wód butelkowanych!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • blogkupca.pl 14-06-2012, 12:56:
O tym jak będzie ewoluował rynek wód opisałem na blogu. Myślę że jeśli ktoś jest "w temacie", to warto przeczytać. Zapraszam.
  • exbranżysta 14-06-2012, 12:52:
Jestem niemal pewny, że ten rok boli producentów wody tak mocno jak zeszły. Sprzedaż w plecy, a dyrektorzy handlowi tylko czekają na raport z AC Nielsena, aby pokazać szefom, że to nie ich nieudolność jest powodem kiepskich wyników :)
Znowu będzie masa tłumaczenia, że "spadła cała kategoria" - a tak naprawdę dopiero teraz dyrektorzy powinni pokazać na co ich stać, bo do tej pory dzięki pogodzie leżeli i nic nie robili - woda sprzedawała się sama.
Właśnie takie lata jak 2011 i rok obecny pokazują jak niska jest kultura picia wody w Polsce.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH