Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żywiec Zdrój: Plan minimum to rozwój szybszy niż rynek

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-06-2012, 10:54
Żywiec Zdrój: Plan minimum to rozwój szybszy niż rynek
Wg danych Nielsena rynek wody butelkowanej wzrósł dwukrotnie w ciągu ostatnich 6 lat

- Jak zawsze plan minimum to rozwój szybszy niż rynek. Zakładamy dwucyfrowy wzrost w 2012 r. Nasza firma i realizowane przez nas działania są głównym kontrybutorem wzrostu w kategorii wody butelkowanej i zamierzamy ten trend utrzymać - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Ilona Woźniak, kierownik ds. relacji zewnętrznych, Żywiec Zdrój SA.

Jak zapowiada naza rozmówczyni, firma zamierza kontynuować strategiczne działania, które sprawdziły się w poprzednich latach, ale wprowadza też trochę nowości - nowe smaki w segmencie tzw. wód smakowych, nową, angażującą komunikację produktów gazowanych, a także wodę niegazowaną w opakowaniu przygotowanym specjalnie z myślą o małych dzieciach.

- Kategoria wody ma wciąż jednak duży potencjał z uwagi na trend prozdrowotny wyraźnie widoczny wśród Polaków oraz niewykorzystane momenty konsumpcji. Wzrost będzie wciąż odbywał się na dwa sposoby - poprzez zmianę nawyków i przechodzenie konsumentów z innych kategorii oraz przez zwiększanie konsumpcji przez stałych użytkowników kategorii, bo wciąż pijemy mało - mniej niż powinniśmy. Przez ekspertów, analizujących kwestie spożycia płynów, Polacy są określani jako naród, który z jednej strony pije za mało, a z drugiej wciąż niewłaściwe płyny lub też w niewłaściwych proporcjach. Szacujemy, że w 2012 r. kategoria wzrośnie minimum 4-5 proc. - komentuje Ilona Woźniak.

Jak zaznacza, według danych Nielsena rynek wody butelkowanej wzrósł dwukrotnie w ciągu ostatnich 6 lat. - Kategoria wody odnotowywała dwucyfrowy wzrost sprzedaży w przeciwieństwie do innych napojów bezalkoholowych. Pomimo, że średnie spożycie wody butelkowanej na osobę wynosi ok. 90l, to jest to jednak ciągle prawie 30 proc. poniżej średniej dla Europy Zachodniej, wynoszącej blisko 120l (za Zenith International) - mówi kierownik ds. relacji zewnętrznych, Żywiec Zdrój SA.

Dodaje, że ten trend trochę wstrzymał rok 2011, kiedy to głównym winowajcą niższej od zakładanej dynamiki wzrostu stało się zimne lato. Zdaniem Ilony Woźniak, przyczyniło się ono do 25-proc. spadku kategorii w okresie wakacyjnym vs. rok 2010. - Najbardziej wpłynęło to na segmenty smakowe, po które konsumenci zdecydowanie częściej sięgają w sezonie. Wg Nielsena rok 2011 zakończył się nieco ponad 1,5-proc. spadkiem vs 2010. W skali całego roku spadek nie dotknął produktów smakowych, tylko wody gazowane i niegazowane czyste, choć dotychczas to w szczególności woda niegazowana była motorem wzrostu rynku - podsumowuje nasza rozmówczyni.

Czytaj także: Żywiec Zdrój: Kategoria wody staje się coraz bardziej innowacyjna

Czytaj więcej artykułów i opinii na temat wód butelkowanych!

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • exbranżysta, ale ciągle na bieżąco 20-06-2012, 14:49:
Nie napisałem, że tylko ŻZ. PL są zagrożeniem dla wszystkich brandowych wód. Kultura picia wśród klientów marek premium jest naprawdę wysoka (średnia na poziomie 90l moim zdaniem jest przekłamaniem), więc dlatego uważam, że udziały w rynku ŻZ sięgnęły sufitu i dla ich zwiększenia wprowadzenie niżej pozycjonowanej Dobrowianki było dobrym pomysłem. Obecni klienci PL w końcu będą chcieli kupić "coś lepszego" i tu zaczyna się rola m.in. Dobrowianki.
  • branżysta bardziej 19-06-2012, 23:05:
Proponuję Panu sięgnąc po aktualne dane, PL nie zdaje się, ze nie rosną kosztem akurat Żywca - trzeba przyzna, ze cały czas zyskują, chociaż dynamika mniejsza i to na pewno wieczność trwało nie będzie
Zgadzam się, że Dobrowianka może być w tej perspektywie dobrym posunięciem
Pozdrawiam
  • exbranżysta 15-06-2012, 11:23:
Hahahahaha, a lato tego roku to jakoś drastycznie nie różni się od zeszłorocznego. Poza tym PL zdobywają coraz więcej udziałów w rynku i to one stanowią główne zagrożenie dla ŻZ.
Oczywiście życzę ŻZ jak najlepiej, ale ze wzrostem może być ciężko, nawet porównując go do roku 2011, który jak sama Pani Ilona zauważa był bardzo kiepski. W kwestii kultury picia wody - będzie wzrastała, ale nie w segmencie premium, a w PL i średnim, dlatego inwestycja w Dobrowiankę w dłuższej perspektywie przyniesie zwiększenie udziału w rynku całej grupie Danone.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH