Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Digitalizacja - megatrend, który wpływa na rozwój rynku żywności i napojów

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-08-2018, 12:43
Digitalizacja - megatrend, który wpływa na rozwój rynku żywności i napojów
fot. shutterstock.com

Wydaje się, że megatrend związany z digitalizacją niewiele ma wspólnego z rynkiem żywności napojów. A tu naprawdę jest tu wiele przestrzeni do zagospodarowania. Jak tłumaczy Marek Sumiła, dyrektor sprzedaży Żywiec Zdrój SA jest to m.in. wszechobecność produktu (obecność w każdym kanale dystrybucji), w tym budowanie obecności w e-commerce, komunikacja czy personalizacja.

- Innym przejawem digitalizacji jest komunikacja rozumiana jako dostosowanie komunikatu do konsumentów z wykorzystaniem zupełnie innych (nowych) kanałów komunikacyjnych, czyli bardzo precyzyjne dotarcie do konsumentów z właściwym komunikatem. Są to takie kanały jak media społecznościowe czy You Tube, a także wykorzystanie targetowanej komunikacji - mówi Marek Sumiła.

Poza tym firmom zależy na indywidualizacji i personalizacji oferty. Tu już wiele firm ma spore doświadczenie na rynku polskim. Chociażby Coca-Cola, która w ostatnich sezonach promuje na etykietach butelek i na puszkach umieściła ponad 150 najpopularniejszych w Polsce imion i ksywek, charakterystycznych dla grupy wiekowej 12-29 lat. Tymczasem Żywiec Zdrój wprowadził do oferty wody w butelkach o pojemności 0,5l z etykietami, które sugerowały, gdzie napojów zostanie spożyty („Do szkoły”, „Do auta”, „Na spacer”). Firma podaje się już wiele tego typu działań przeprowadziła za granicą. Dla przykładu – w Danii koncern Danone, do którego należy Żywiec Zdrój, wypuścił na rynek 2,5 miliona butelek zaprojektowanych wspólnie ze znanym duńskim designerem, gdzie każda z tych butelek jest inna, choć łączą je cechy wspólne.

– Konsumenci chcą indywidualizować swoje zakupione towary. To ważne w wielu branżach i coraz mniej widoczne jest również w FMCG. Do tworzenia w pełni zindywidualizowanych etykiet nam jeszcze daleko, ale staramy się podążać za trendem personalizacji poprzez dostosowaniem oferty do grup docelowych. Dlatego rozwijamy portfolio produktów dla małych dzieci, nieco starszych i odpowiednio dla dorosłych, których także podzieliliśmy na kategorie wiekowe – tłumaczy Marek Sumiła.

Personalizacja przejawia się także tym, że konsumenci chcą, żeby wszystko kręciło się wokół nich, ale też żeby wszystko działo się w danej chwili, online. Żywność i napoje są traktowane jako odzwierciedlenia danej osoby, stąd popularność zdjęć posiłków na portalach społecznościowych. Tu widać sporą szansę dla producentów, aby zaskoczyć konsumentów oryginalnymi kolorami, teksturą czy choćby opakowaniem. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 491) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.