Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowy identyfikator w branży kurierskiej obniży koszty usług transportowych

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 17-07-2017, 12:24
Nowy identyfikator w branży kurierskiej obniży koszty usług transportowych
fot. GS1

Europejski Komitet Normalizacyjny wybrał standard GS1 jako rekomendowany identyfikator SSCC do oznaczenia transgranicznych przesyłek paczkowych. Głównym celem jest zmiana systemu usług dostarczania paczek z wykorzystaniem jednej, wspólnej etykiety zawierającej standardowy identyfikator paczki.

Osiągnięcie to jest wynikiem wspólnych wysiłków przedstawicieli organizacji pocztowych, sklepów internetowych oraz firm kurierskich. Jest to część przyjętej przez Komisję Europejską strategii Jednolity Rynek Cyfrowy: ułatwienia dla transgranicznego handlu i usług elektronicznych.

„To duży krok na drodze do wprowadzenia prawdziwych innowacji w usługach dostarczania paczek na terenie Europy. Jedną z głównych barier, jeśli chodzi o usługi dostarczania paczek, są wewnętrzne rozwiązania, przyczyniające się do tworzenia zamkniętych sieci dostaw i tworzące niekorzystne warunki dla firm prowadzących handel online” - wyjaśnia Walter Trezek, współprzewodniczący Grupy Roboczej e-Logistics w stowarzyszeniu Ecommerce Europe oraz szef prowadzonych przez CEN prac nad ustandaryzowaną etykietą.

Identyfikator SSCC (Serial Shipping Container Code), czyli Seryjny Numer Jednostki Logistycznej, służy do unikalnej identyfikacji paczek i wprowadzenia interoperacyjności pomiędzy wszystkimi stronami zaangażowanymi w dostawy paczkowe. Numer SSCC to naturalny wybór, ponieważ wiele firm korzysta już z niego oraz innych standardów GS1.

Dzięki wprowadzeniu nowej etykiety, wykorzystującej globalne standardy, zamknięte wcześniej sieci można łączyć, tworząc w ten sposób jedną, wspólną sieć dostaw. Nadawcy paczek będą mogli stosować tę samą etykietę dla wszystkich swoich przesyłek. Wszyscy obsługujący wysyłki paczek będą mogli korzystać z numeru SSCC ułatwiającego śledzenie ich trasy od nadawcy do konsumenta, a jeśli to konieczne, z powrotem - od konsumenta do nadawcy.

„Etykiety paczek CEN wraz z numerem SSCC dają nieocenione możliwości sprzedawcom online pragnącym zaoferować swoim klientom przesyłki najwyższej jakości, w korzystniejszych cenach” - twierdzi Miguel Lopera, Przewodniczący i Dyrektor Zarządzający GS1.

Agata Horzela, ekspert ds. TSL w GS1 Polska, dodaje „Korzystając z identycznych etykiet wraz z numerem SSCC, firmy dostarczające przesyłki mogą prowadzić bezproblemową współpracę i zagwarantować spełnienie oczekiwać klientów w zakresie wyboru opcji usługi, elastyczności, przejrzystości i niezawodności. Możliwa będzie również eliminacja wielu generujących koszty działań, które nie tworzą dla klientów żadnej wartości.”

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 786) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH