Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert o Cold Brew Tea: Herbata wciąż przegrywa z kawą, jeżeli chodzi o eksperymenty (wywiad)

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 11-07-2018, 11:14
Ekspert o Cold Brew Tea: Herbata wciąż przegrywa z kawą, jeżeli chodzi o eksperymenty (wywiad)
Patryk Płuciennik, wydawca serwisu Czajnikowy.pl, fot. materiały prasowe

Cold Brew Tea to propozycja dla wszystkich miłośników herbaty w sezonie letnim, kiedy to chętnie zastępujemy gorące napoje chłodniejszymi. Czy taka forma podania herbaty jest odpowiedzią na serwowaną w kawiarniach kawę na zimno? O zjawisku i popularności Cold Brew Tea rozmawiamy z Patrykiem Płuciennikiem, wydawcą serwisu Czajnikowy.pl.

Portalspozywczy.pl: Proszę powiedz, czym dokładnie jest Cold Brew Tea?

Patryk Płuciennik, wydawca serwisu Czajnikowy.pl: Cold Brew Tea to herbata macerowana na zimno. Bardzo łatwo przyrządzić ją w domu, bo można skorzystać z uniwersalnego sposobu: 10 gramów herbaty (czarnej lub zielonej - z dodatkami lub bez) zalewamy 1l zimnej wody i wstawiamy do lodówki. Można też użyć herbatki owocowej (na bazie hibiskusa), ale wtedy polecam zwiększyć dozę do 20 gramów. Taka herbata jest smaczna już po 2h, ale najlepiej zrobić to wieczorem i rano cieszyć się ze zdrowego napoju, do którego możemy dodać dodatki wedle uznania. Co ciekawe, zgodnie z badaniami włoskich naukowców, herbata parzona metodą "cold brew" ma bardzo zbliżoną, a czasem wyższą aktywność przeciwutleniającą niż przygotowana w tradycyjny sposób, tym samym dostarczając nam mniejszą ilość kofeiny.

Czy trend na Cold Brew Tea możemy określić jako odpowiedź na kawowe Cold Brew?

Tu można się spierać, bo Japończycy od dziesiątek lat "parzą" najwyższej jakości zieloną herbatę za pomocą kostek lodu (shinobi cha). W Ameryce Południowej zalewa się ostrokrzew paragwajski (yerba mate) zimną wodą i zasypuje kostkami lodu już od początku XIX wieku. Tym samym kawowe Cold Brew wydaje się bardzo młodziutkim pomysłem. Z komercyjnym macerowaniem na zimno kawy i herbaty mamy do czynienia od kilku lat. W Polsce jest więcej kawiarni niż herbaciarni ,więc ostatecznie mogę się zgodzić, że jest to odpowiedź na kawowe Cold Brew.

Trend ten w głównej mierze rozwija się na zachodzie, czy jest już popularny w Polsce?

Cold Brew z herbaty w okresie letnim znajdziemy praktycznie w każdej herbaciarni w kraju. To najlepszy sposób dla przedsiębiorców, kiedy konsumenci nie są zainteresowani rozgrzewającymi napojami. Od niedawna z łatwością napijemy się ręcznie przygotowanej Ice Tea również w trzeciofalowych kawiarniach, oferujących kawę i herbatę speciality. Następnym krokiem jest już pojawienie się Cold Brew Tea w sieciowych kawiarniach i wtedy będziemy mogli powiedzieć, że picie zimnej herbaty jest u nas popularne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.