Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Producenci herbaty wydali na reklamę pięć razy mniej niż producenci kawy

  • Autor: portalspozywczy.pl / Equinox Polska
  • Data: 26-09-2013, 15:06

W ciągu siedmiu miesięcy 2013 r. wydatki reklamowe producentów kawy były prawie pięciokrotnie większe od herbaty. To znaczna zmiana w stosunku do 2012 roku, gdy różnica ta wynosiła 1,5 razy. Łącznie wydatki sektora napojów ciepłych (kawa i herbata) wzrosły w tym roku o 14 proc. i zamknęły się kwotą absolutną 153,2 mln zł - wynika z najnowszych badań domu mediowego Equinox Polska.

Za 60- proc. spadkiem wydatków w kategorii herbaty stoi znacząca redukcja wydatków firmy Unilever (-19,6 mln zł) i mimo zwiększenia wydatków pozostałych graczy nie udało się branży utrzymać poziomu ubiegłorocznych inwestycji reklamowych. Redukcjom uległy wydatki obu głównych marek Liptona (-10,2 mln zł) i Sagi (-9,4 mln zł).

Jak zauważają analitycy Equinox, szczególnie warte podkreślenia jest pojawienie się na drugiej pozycji firmy z Ustronia - Mokate, która jeszcze rok temu pozostawała poza podium, a w tym roku została wiceliderem zwiększając wydatki na promocję swoich marek ponad trzykrotnie. Motorem tego wzrostu jest marka Loyd Tea z wydatkami ponad 3,6 mln zł, nie wspierana reklamowo w roku ubiegłym. W analizowanym okresie 2013 roku poza podium pozostaje producent Teekanne Polska pomimo trzykrotnego zwiększenia wydatków od początku roku. W pierwszych 7 miesiącach 2013 roku w rękach TOP 4 reklamodawców koncentruje się prawie 94 proc. wydatków vs. 96 proc. rok wcześniej. Udział lidera zmniejszył się z 64 proc. do 50 proc. Dziwi fakt braku obecności mediowej marki Irving należącej do Amber Spark - rok temu wydatki tej marki przekroczyły poziom 12 mln zł brutto.

Z budżetami poniżej 1 mln zł pojawiły się w tym roku trzy firmy (Sante A. Kowalski, Malwa Tea i Big Active), które aktywne są w segmentach herbat owocowych (udział zwiększył się z 13 proc. w 2012 do 22 proc. w 2013) czy ziołowych (wzrost udziału do 4 proc. w tym roku i wydatkami ponad 1 mln zł).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH