Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Sieci handlowe stawiają na kawę

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2013, 14:40
Badanie: Sieci handlowe stawiają na kawę
Kawa jest jedną z intensywniej promowanych kategorii w gazetkach handlowych

Konsumpcja kawy w Polsce z roku na rok rośnie. Zwiększa się wiedza konsumentów o kawie i oczekiwania z nią związane. Nie dziwi zatem fakt, że kawa to jedna z intensywniej promowanych kategorii w gazetkach handlowych. W ciągu pierwszych dziewięciu m-cy 2013 r. pojawiło się w tym segmencie wielu debiutów produktów, niektóre marki przeszły rebranding opakowań, pojawiły się nowe subktegorie. Rynek kawy jest konkurencyjny i dynamiczny, a gazetki handlowe stanowią odzwierciedlenie wszelkich zmian - wynika z badania firmy Hiper-Com.

Kawa jest jedną z intensywniej promowanych kategorii w gazetkach handlowych. Co więcej ilość zamieszczonych modułów promocyjnych wskazuje na trend wzrostowy.

- Analiza porównawcza trzech pierwszych kwartałów tego roku (styczeń- wrzesień 2013) z analogicznym okresem zeszłego roku wykazała, że liczba modułów promujących kawę w gazetkach handlowych wzrosła aż o 29 proc. Oferta produktów kawowych jest nie tylko liczniejsza, ale i bardziej zróżnicowana w stosunku do poprzednich lat. Na łamach gazetek pojawiły się produkty należące do nowych subkategorii, takie jak rozpuszczalna kawa smakowa czy kawa rozpuszczalna z dodatkiem mielonej. Regularnie pojawiają się nowości należące do asortymentu kaw specjalistycznych takie jak cappucciono, latte, mocha czy machiato. Zauważalny jest także wzrost popularności kaw z segmentu premium - podaje firma Hiper-Com.

Jak dodano w raporcie, rdzeń kategorii nadal stanowi pierwsza trójka: kawa mielona (40,5 proc. wszystkich modułów promujących kawę), kawa rozpuszczalna (38,3 proc.) oraz kawa ziarnista (8,2 proc.).

- Co ciekawe porównanie tegorocznych gazetek z zeszłorocznymi wykazuje, że w przypadku klasycznej kawy rozpuszczalnej ilość promocji zmniejszyła się o 3 pproc., natomiast segment kawy mielonej i ziarnistej zanotowały przyrost modułów promocyjnych. Z drugiej strony przeciwwagę dla spadków promocji klasycznej kawy rozpuszczalnej stanowić może wzrost liczby modułów promujących kawę w saszetkach typu 3w1 (1 punkt procentowy w górę) i 2w1 (0,3 punkty procentowe w górę). W porównaniu do zeszłego roku nie zmniejszył się także udział promocji kaw zbożowych, choć w stosunku do kawy ziarnistej, mielonej czy rozpuszczalnej jest on niewielki (2,5 proc. wszystkich modułów promujących kawę) - podano.

Hiper-Com zwraca uwagę, że mimo pojawienia się nowych produktów i marek w gazetkach liderem pod względem ilości promocji kawy niezmiennie pozostaje firma Mondelez International (26 proc. wszystkich modułów promujących kategorię), kolejne miejsca należą do: Nestle Polska (16,3 proc.) Tchibo (14 proc.), Sara Lee (10,9 proc.), Woseba (7,7 proc.) oraz Mokate (7,1 proc.). Udziały poszczególnych graczy ulegają przetasowaniu jeśli przeanalizujemy poszczególne formaty sklepowe z osobna: hipermarket, supermarket, convenience, dyskont, hurtownia. Jedynie firma Mondelez poza sieciami dyskontowymi, gdzie pozycję lidera objęło Tchibo zachowuje pierwsze miejsce.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH