Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bary bubble tea podbiją Polskę?

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-10-2013, 11:09
Bary bubble tea podbiją Polskę?
"Bubble tea" to smakowe herbaty mleczne i owocowe, które mogą być podawane na gorąco lub na zimno

Tajwańska buble tea przybyła w zeszłym roku z Londynu do Warszawy i już powoli podbija Polskę. Bary serwujące napoje herbaciane z licznymi dodatkami wyrastają w wielu miastach - zarówno przy głównych ulicach, jak i w centrach handlowych. Jednak czy Polacy pokochają tego typu herbatę?

Na polskim rynku działa już kilka sieci, które mają po kilka lokali. Są to m.in. Bubblelogy, Bubble Tea, YanTea czy BoBoQ, a także sieć Yogo Factory & Bubble Tea Concept, która postawiła na rozwój przez franczyzę.

Historia napoju "bubble tea" sięga początków lat 80-tych na Tajwanie, który słynie z herbat najlepszej jakości. Od tego czasu bąbelkowa herbata stawała się coraz bardziej popularna w krajach azjatyckich. Epidemia bąbelkowej herbaty rozprzestrzeniła się także w Ameryce, gdzie w niedługim czasie "bubble tea" zyskało miano kultowego napoju, zwłaszcza wśród młodzieży. Nadszedł czas na Europę.

"Bubble tea" to smakowe herbaty mleczne i owocowe, które mogą być podawane na gorąco lub na zimno. W "bubble tea" znajdują się żelowe kuleczki czy perełki tapioki, które zasysa się przez grubą rurkę. Klientów odstraszać jednak mogą ceny za koktajle, które oscylują w granicach 8-15 zł.

Skąd zatem taka popularność barów typu "buble tea"? Badania pokazują, że sprzedaż herbaty - przede wszystkim czarnej - maleje w Polsce od trzech lat. Jeśli już wybieramy herbatę, to zazwyczaj jest to tradycyjny czarny napar. Dodatkowo rośnie sprzedaż herbat ekonomicznych, które promują dyskonty.

Eksperci podkreślają jednak, że dla młodzieży plastikowy kubek z "bubble tea" jest jak papierowy kubek z kawą z sieciówki - to symbol wielkomiejskiego stylu życia.

Monika Olkowska, odpowiedzialna za markę Tetley w Polsce, przyznaje, że rozwój konceptów typu "bubble tea" pokazuje, że rynek staje się coraz bardziej otwarty na nowe idee, także w dojrzałej kategorii herbat. - Myślę, że "buble tea" to świetny pomysł, dzięki któremu otwieramy się na nowe smaki i możemy zobaczyć, jak różnie przyrządza się herbatę na świecie - dodaje.

Sceptyczni co do nowego rodzaju napojów herbacianych są branżowi eksperci. - Niezręcznie mi oceniać działania i pomysły innych. Sam pomysł popularyzacji herbaty wśród młodych ludzi jest mi bardzo bliski - uważam, że jest to napój mający wiele nieodkrytych możliwości i bardzo pasujący do nowoczesnego stylu życia - komentuje Tomasz Witomski, prezes firmy Gourmet Foods, która dystrybuuje herbaty Dilmah.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH