Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Big-Active liderem kategorii herbat zielonych, czerwonych i funkcjonalnych

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-09-2015, 12:52
Big-Active liderem kategorii herbat zielonych, czerwonych i funkcjonalnych
Krzysztof Beling, Starszy Kierownik Produktu marki Big-Active, Herbapol Lublin SA

Big-Active – marka herbat z portfolio Herbapol Lublin SA – umacnia pozycję rynkową. Brand niezmiennie jest liderem kategorii herbat zielonych, czerwonych i funkcjonalnych. Wynikami sprzedaży i sukcesywnie rozszerzanym portfolio, Big-Active napędza rozwój rynku, dowodząc jednocześnie, że Polacy szukają w na pozór tradycyjnej kategorii oryginalnych połączeń smakowych.

Powstała w 2000 r. marka Big-Active (dawnej Bio-Active) jest odpowiedzialna za stworzenie w Polsce rynku herbat czerwonych oraz funkcjonalnych. Po 14 latach od debiutu i przejęciu w 2011 r. przez Herbapol-Lublin SA, Big-Active niezmiennie utrzymuje pozycję lidera tych segmentów, wyprzedzając zarówno krajowe marki, jak i brandy należące do globalnych koncernów.

Z udziałami na poziomie  14,6 proc. w ujęciu wartościowym (za Nielsen) plasuje Big-Active na pozycji lidera kategorii herbat zielonych, której wartość sięga ponad 111 mln zł.

Spektakularne wyniki sprzedaży Big-Active odnotowuje również na rynku herbat czerwonych. Z udziałami na poziomie 55,3 proc. w ujęciu wartościowym, Big Active jest niekwestionowanym numerem
1 na rynku herbat czerwonych wartym ponad 18 mln zł. Marka odnotowuje lepsze wyniki od pozostałych brandów i kategorii private label, a jej udziały są ponad 12-krotnie wyższe od udziałów najbliższego rywala.

W kategorii herbat funkcjonalnych Big-Active posiada 29,1 proc. rynku w ujęciu wartościowym, co również pozycjonuje markę na miejscu lidera z przewagą ponad 12 punktów procentowych nad najbliższym konkurentem. W kategorii tej trzecim graczem jest marka Herbapol, posiadający 13,1 proc. udziałów. Liczone wspólnie Big-Active i Herbapol posiadają ponad 40 proc. rynku herbat funkcjonalnych wartego ponad 33 mln zł.

– Już cztery lata temu, gdy Herbapol-Lublin SA przejmował Big-Active, wiadomo było, że marka i rynki, na których działa, mają ogromny potencjał rozwoju. Dane dowodzą, że inwestycja w brand była bardzo dobrą decyzją biznesową. Obecnie mamy ok. 22 proc. udziałów w kategoriach wartych łącznie ponad 162 mln zł i nie zamierzamy na tym poprzestać. Niedawno weszliśmy na wymagający rynek herbat czarnych aromatyzowanych. W tym segmencie Big-Active jest jedyną marką, odnotowującą wzrost na poziomie 2 punktów procentowych rok do roku w ujęciu wartościowym. Konsumenci doceniają bowiem naturalność, wysoką jakość i egzotyczne smaki produktów Big-Active. Najbliższe miesiące upłyną nam pod znakiem dalszego powiększania przewagi nad konkurentami i rozwijania kolejnego segmentu w naszym portfolio. Chcemy umacniać pozycję marki na polskim rynku herbat. Polska jest krajem, w którym spożycie herbat w przeliczeniu na jednego mieszkańca jest jednym z najwyższych w  Europie – powiedział Krzysztof Beling, Starszy Kierownik Produktu marki Big-Active, Herbapol Lublin SA.

Obecnie udziały Big-Active na wartym niemal 77,6 mln zł rynku herbat czarnych aromatyzowanych wynoszą 3,8 proc. w ujęciu wartościowym. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • CEZARY 19-09-2015, 13:41:
ELZBIETO I PIOTRZE
to nie zmienia faktu ze Herbapol Jest lIDEREM NA RYNKU hERBAT
  • Piotr 09-09-2015, 23:44:
Elżbieto jestem pracownikiem firmy Herbapol i obecne osoby zarządzające doprowadziły firmę od skraju bankructwa:(
  • Elżbieta 02-09-2015, 09:39:
Dla mnie jest to zrozumiałe, że Big Active, czy Herbapol posiadają tak duży udział w rynku. Otwierałam parę miesięcy temu dość duży sklep spożywczy i byłam zainteresowana ofertą paru producentów herbat o profilu owocowo - ziołowym. Napisałam do tych firm, ale tylko Herbapol potraktował sprawę poważnie przysyłając mi przedstawiciela. Skutkiem tego mają u mnie wyłączność na swoje produkty. Widać Dyrekcja wie, jak zarządzać firmą.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH