REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Big-Active liderem kategorii herbat zielonych, czerwonych i funkcjonalnych

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-09-2015, 12:52
Big-Active liderem kategorii herbat zielonych, czerwonych i funkcjonalnych
Krzysztof Beling, Starszy Kierownik Produktu marki Big-Active, Herbapol Lublin SA

Big-Active – marka herbat z portfolio Herbapol Lublin SA – umacnia pozycję rynkową. Brand niezmiennie jest liderem kategorii herbat zielonych, czerwonych i funkcjonalnych. Wynikami sprzedaży i sukcesywnie rozszerzanym portfolio, Big-Active napędza rozwój rynku, dowodząc jednocześnie, że Polacy szukają w na pozór tradycyjnej kategorii oryginalnych połączeń smakowych.

REKLAMA

Powstała w 2000 r. marka Big-Active (dawnej Bio-Active) jest odpowiedzialna za stworzenie w Polsce rynku herbat czerwonych oraz funkcjonalnych. Po 14 latach od debiutu i przejęciu w 2011 r. przez Herbapol-Lublin SA, Big-Active niezmiennie utrzymuje pozycję lidera tych segmentów, wyprzedzając zarówno krajowe marki, jak i brandy należące do globalnych koncernów.

Z udziałami na poziomie  14,6 proc. w ujęciu wartościowym (za Nielsen) plasuje Big-Active na pozycji lidera kategorii herbat zielonych, której wartość sięga ponad 111 mln zł.

Spektakularne wyniki sprzedaży Big-Active odnotowuje również na rynku herbat czerwonych. Z udziałami na poziomie 55,3 proc. w ujęciu wartościowym, Big Active jest niekwestionowanym numerem
1 na rynku herbat czerwonych wartym ponad 18 mln zł. Marka odnotowuje lepsze wyniki od pozostałych brandów i kategorii private label, a jej udziały są ponad 12-krotnie wyższe od udziałów najbliższego rywala.

W kategorii herbat funkcjonalnych Big-Active posiada 29,1 proc. rynku w ujęciu wartościowym, co również pozycjonuje markę na miejscu lidera z przewagą ponad 12 punktów procentowych nad najbliższym konkurentem. W kategorii tej trzecim graczem jest marka Herbapol, posiadający 13,1 proc. udziałów. Liczone wspólnie Big-Active i Herbapol posiadają ponad 40 proc. rynku herbat funkcjonalnych wartego ponad 33 mln zł.

– Już cztery lata temu, gdy Herbapol-Lublin SA przejmował Big-Active, wiadomo było, że marka i rynki, na których działa, mają ogromny potencjał rozwoju. Dane dowodzą, że inwestycja w brand była bardzo dobrą decyzją biznesową. Obecnie mamy ok. 22 proc. udziałów w kategoriach wartych łącznie ponad 162 mln zł i nie zamierzamy na tym poprzestać. Niedawno weszliśmy na wymagający rynek herbat czarnych aromatyzowanych. W tym segmencie Big-Active jest jedyną marką, odnotowującą wzrost na poziomie 2 punktów procentowych rok do roku w ujęciu wartościowym. Konsumenci doceniają bowiem naturalność, wysoką jakość i egzotyczne smaki produktów Big-Active. Najbliższe miesiące upłyną nam pod znakiem dalszego powiększania przewagi nad konkurentami i rozwijania kolejnego segmentu w naszym portfolio. Chcemy umacniać pozycję marki na polskim rynku herbat. Polska jest krajem, w którym spożycie herbat w przeliczeniu na jednego mieszkańca jest jednym z najwyższych w  Europie – powiedział Krzysztof Beling, Starszy Kierownik Produktu marki Big-Active, Herbapol Lublin SA.

Obecnie udziały Big-Active na wartym niemal 77,6 mln zł rynku herbat czarnych aromatyzowanych wynoszą 3,8 proc. w ujęciu wartościowym. 

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • CEZARY 19-09-2015, 13:41:
ELZBIETO I PIOTRZE
to nie zmienia faktu ze Herbapol Jest lIDEREM NA RYNKU hERBAT
  • Piotr 09-09-2015, 23:44:
Elżbieto jestem pracownikiem firmy Herbapol i obecne osoby zarządzające doprowadziły firmę od skraju bankructwa:(
  • Elżbieta 02-09-2015, 09:39:
Dla mnie jest to zrozumiałe, że Big Active, czy Herbapol posiadają tak duży udział w rynku. Otwierałam parę miesięcy temu dość duży sklep spożywczy i byłam zainteresowana ofertą paru producentów herbat o profilu owocowo - ziołowym. Napisałam do tych firm, ale tylko Herbapol potraktował sprawę poważnie przysyłając mi przedstawiciela. Skutkiem tego mają u mnie wyłączność na swoje produkty. Widać Dyrekcja wie, jak zarządzać firmą.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH