Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Cappuccino, espresso, latte i „kawa duchowa” w czasie ŚDM

  • Autor: PAP
  • Data: 17-08-2016, 16:16
Cappuccino, espresso, latte i „kawa duchowa” w czasie ŚDM
fot. Shutterstock

Kawa była w czasie ŚDM 2016 jedną z „przynęt”, zatrzymujących pielgrzymów na rozmowę w specjalnych punktach utworzonych przez krakowskich dominikanów i jezuitów. Serwowali tam młodzieży aromatyczny napój, ale – podkreślają – chodziło przede wszystkim o „kawę duchową”.

Na kawę młodzi mogli się zatrzymać w punktach Frassati Café i Magia Café.

Frassati Café przygotowali dominikanie w swoich ogrodach. Napój był podawany w zamian za dobrowolną ofiarę. Braciom chodziło jednak przede wszystkim o "kawę duchową".

Jak tłumaczył o. Piotr Oleś, inicjatywa Frassati Café zrodziła się, kiedy bracia dowiedzieli się, że w czasie DM w ich bazylice będą relikwie bł. Piera Giorgia Frassatiego, patrona młodzieży.

"Spodziewaliśmy się, że będzie się to wiązało z dużą liczbą ludzi i postanowiliśmy otworzyć nasz ogród, który, na co dzień jest objęty klauzurą. Ponieważ powołaniem naszego zakonu jest bycie maksymalnie blisko ludzi, postanowiliśmy wykorzystać tę okoliczność. Zamysł był taki, żeby być z nimi tak bezpośrednio, przy rozmowie, by wspólnie usiąść i napić się kawy, zjeść ciastko (…)" - powiedział o. Piotr.

Bracia sami przyrządzali kawę. Do wyboru były m.in. cappuccino, espresso, espresso doppio, latte machisto, amerykanów. Dominikanie mówili, że "w ziarnach tej kawy kryje się miłość, żar i radość papieża Franciszka. Młodzież chętnie odwiedzała ogrody, a bracia opowiadali jej o Frassatim, o jego związkach z dominikanami, o Bogu.

Jezuici na czas DM przygotowali Magia Café. Punkty czekały na pielgrzymów w trzech lokalizacjach Krakowa: w kościele św. Barbary na Małym Rynku, w Akademii Ignatianum i na stadionie Cracovii.

"Przychodziło do nas zarówno wielu Polaków, jak i cudzoziemców. Zdaje się, że najwięcej osób odwiedziło nas na Małym Rynku" - powiedział PAP jezuita o. Mariusz Balcerak.

Jak dodał, nazwa Magia Café miała zachęcić młodych do przyjścia do punktów jezuitów, a tym samym do zapoznania się z wartościami Ignac jańskimi?

"Kawa wielu osobom kojarzy się z aromatycznym, dodającym energii napojem. Nam jednak bardziej chodziło o tę +kawę duchową+. Chcieliśmy przybliżyć młodzieży duchowość ignacjańską, jak również stworzyć miejsce do refleksji nad życiem, dać młodym ludziom narzędzia, które pomogą im w podejmowaniu dobrych decyzji w przyszłości, tzn. ułatwią wybór właściwej drogi życiowej czy to w małżeństwie, czy to w kapłaństwie" - wyjaśnił jezuita.

Według niego Magia Café było potrzebne. "Młodzi nieustannie przychodzili (...)odpoczywali, rozmawiali, spowiadali się. Niektórzy wychodzili wyraźnie zadowoleni, inni pełni refleksji. Myślę, że wielu z nich będzie wracać do spotkań u nas" - powiedział o. Mariusz. (PAP)

bko/ malk/

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.