REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wzrost sprzedaży herbat w maju i czerwcu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-07-2014, 12:16
Chłodne lato sprzyja sprzedaży herbat
fot. Fotolia

Chłodny maj i czerwiec przyniosły 12-proc. wzrost sprzedaży herbat Ahmad Tea London w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. - Klienci zamiast kupować lekkie i orzeźwiające smaki, stawiają na klasyczne, rozgrzewające czarne herbaty typu Earl Grey Ahmad Tea - ten segment odnotował aż 16-proc. wzrost. Zmiana pogody wpłynęła na całościową weryfikację naszych planów sprzedażowych i promocyjnych - mówi Agnieszka Pilarczyk, Brand&Marketing Manager marki Ahmad Tea London w Polsce.

REKLAMA

Herbata jest produktem podlegającym wahaniom sezonowym i zwyczajowo latem spada zainteresowanie napojami ciepłymi. Jest to element naturalnego cyklu, w którym zwykle odnotowywany jest spadek sprzedaży o około 20 proc. - Producenci i dystrybutorzy starają się przeciwdziałać dużym wahaniom sprzedaży i oferują specjalne produkty na lato, np. herbaty mrożone czy specjalne "lekkie" smaki. Motywem przewodnim herbat letnich jest lekkość, orzeźwienie i zaspokajanie pragnienia, dlatego właśnie w tym okresie obserwujemy wzrost zainteresowania herbatami owocowymi oraz aromatyzowanymi z takimi dodatkami jak trawa cytrynowa, owoce cytrusowe czy malina (która jest owocem "uniwersalnym" popularnym zarówno latem, jak i zimą) - dodaje Agnieszka Pilarczyk.

Jak dodaje, zimny początek tego lata spowodował, że trzeba było zrewidować plany promocyjne i położyć większy nacisk na herbaty czarne. - Zwykle wiosna i początek lata to czas promowania oferty grillowej, jednak zimne lato sprawiło, że wróciliśmy do promocji naszych bestsellerów: Earl Grey, English Breakfast czy English Tea no 1. Zwiększone zainteresowanie herbatami mogliśmy obserwować szczególnie w kanale nowoczesnym. W stosunku do 2013 roku sprzedaż naszego bestsellera czyli herbaty Ahmad Tea English Tea No 1 w torebkach wzrosła o 14 proc. Dużą satysfakcją napawa nas również fakt wzrostu zainteresowania herbatami zielonymi Ahmad Tea i herbatami "czystymi" Ceylon i Darjeeling. To dla nas znak, że rośnie świadomość konsumentów i poszukują oni herbat wysokiej jakości o oryginalnym smaku - komentuje przedstawicielka marki Ahmad Tea.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH