Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Adam Mokrysz: Mokate z roku na rok zwiększa zasięg

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-05-2014, 15:47
Członek zarządu Mokate: Z roku na rok zwiększamy zasięg
Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate

- Słowo eksport nie oddaje już jednak złożoności handlu na rynkach międzynarodowych. Mokate nie tylko wywozi swoje towary za granicę, ale stara się również tworzyć za granicą swoje przedstawicielstwa, nawiązywać współpracę z miejscowymi firmami, czy nawet poprzez przejęcia wchodzić na rynki – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate.

W których krajach dostępne są produkty Mokate? I są regiony, których Panu brakuje, gdy spogląda Pan na mapę świata?

Trudno wymienić tutaj wszystkie rynki, na których jesteśmy obecni, ale - żeby zobrazować zasięg Mokate - powiem, że z roku na rok zwiększamy zasięg. Jeśli więc porozmawiamy za 12 miesięcy, to pewnie wtedy umocnimy się na kluczowych rynkach i do listy państw, w których dziś można nas spotkać, dołączą kolejne rozwojowe kierunki geograficzne. Zdecydowanie wolimy metodę koncentracji zamiast rozproszenia.

Czy to prawda, że dla polskich firm spożywczych trzy najbardziej perspektywiczne kierunki to zachodnia Azja (Kazachstan, Kirgistan, Uzbekistan), Chiny i Afryka?

Każda firma, tak samo i Mokate, ma swoje DNA. Regiony, o których Pani mówi, charakteryzuje nowe pokolenie konsumentów oraz chłonne na nowości rynki zbytu. To bardzo ważne strategicznie miejsca. Obecność tam stwarza możliwość dywersyfikacji kierunków eksportu oraz zwiększenia zysków i popularności produktów spożywczych.

Czy oprócz wyżej wymienionych krajów, są jeszcze inne perspektywiczne?

Tak, chociaż leżą one w bliskim sąsiedztwie państw, o których już wspomnieliśmy.

Jak to się stało, że firma z Polski, gdzie nie uprawia się ani herbaty, ani kawy, stała się znanym eksporterem tych produktów?

W dużym uproszczeniu, można byłoby powiedzieć, że po prostu oferujemy tak dobry produkt, że nawet w jego ojczyźnie, jest on atrakcyjny dla konsumenta. W rzeczywistości sprawa ta jest jednak dużo bardziej złożona. Nasza strategia opiera się na czterech filarach - innowacji produktowej, dywersyfikacji oferty, budowaniu synergii między produktami dla rynku detalicznego i B2B oraz na budowaniu w każdym kraju sieci sprzedaży w oparciu o lokalny personel.

Słowo eksport nie oddaje już jednak złożoności handlu na rynkach międzynarodowych. Mokate nie tylko wywozi swoje towary za granicę, ale stara się również tworzyć za granicą swoje przedstawicielstwa, nawiązywać współpracę z miejscowymi firmami, czy nawet poprzez przejęcia wchodzić na rynki. Budujemy biznes w każdym kraju, w którym chcemy być obecni, a nie tylko eksportujemy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH