Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Levant, dystrybutor Ahmad Tea, zadowolony z wyników sprzedaży w tym roku

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2014, 10:53
Dystrybutor Ahmad Tea chce uzyskać 16-proc. wzrost sprzedaży w 2014 r.
Fot. sklep.smacznego.pl

- Porównując okres jesienno-zimowy w 2012 roku do tego samego okresu w roku 2103 uzyskaliśmy 12-proc. wzrost wielkości sprzedaży. Mając na uwadze bardzo dobre wyniki w 2014 roku szacujemy, że powinniśmy uzyskać 16-proc. wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2013 - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Walczak, Key Account Manager w firmie Levant, która jest dystrybutorem Ahmad Tea London w Polsce.

Jak tłumaczy Tomasz Walczak, wartość rynku herbaty w ostatnich kilku latach nieznacznie spadła. W 2012 roku wynosiła 2,19 mld, czyli blisko 5 proc. procent mniej niż w roku 2011 roku.

- Rok 2013 nie przyniósł poprawy, a prognozy na rok 2014 przewidywały kolejne spadki wartości rynku herbat. Mimo to marka Ahmad Tea przez ostatnie cztery lata systematycznie zyskiwała na udziale w rynku. W roku 2014 w okresie styczeń-wrzesień zanotowaliśmy blisko 14,65-proc. wzrost sprzedaży w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym - mówi dyrektor w firmie Levant.

Dodaje, że zimą następuje wzrost sprzedaży herbat, co jest elementem naturalnego cyklu. Najlepszy okres to oczywiście czas przed Bożym Narodzeniem.

Tomasz Walczak przytacza dane rynkowe. - Herbaty czarne to blisko 58 proc. wartości całego rynku herbat i ten sektor zachowuje się najbardziej stabilnie. Drugą pozycję zajmują herbaty ziołowe z blisko 14-proc. wynikiem i kolejno herbaty zielone (8,1 proc.) oraz herbaty owocowe (7,1 proc.), które jednak w ostatnim czasie tracą w ujęciu wartościowym. Widać więc, że nadal główną rolę ciepłego napoju w naszych domach odgrywa herbata czarna - mówi. 

Przyznaje, że 80 proc. konsumentów wybiera herbaty ekspresowe.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • XYZ 09-11-2014, 21:23:
Dużą część tych wzrostów uzyskali kosztem Dilmah, która mocno traci do ubiegłego roku. No cóż, jedni rosną, a drudzy pikują w dół - takie życie ;-)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH