REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert o certyfikacji kawy, kakao i herbaty

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 13-05-2013, 14:01

System certyfikacji dla kawy, kakao i herbaty obejmujący produkcję rolną oraz cały łańcuch przetwórczy aż do końcowego produktu. - UTZ Certified działa na rzecz zrównoważonego rolnictwa i lepszych możliwości dla rolników, ich rodzin i środowiska. Poprzez zakup produktów oznaczonych logo UTZ Certified, konsumenci mogą wspierać rolników, ich pracę oraz rozwój. Znane marki wyrobów czekoladowych i kawowych certyfikują swoje produkty wspierając tym samym zrównoważoną i odpowiedzialną uprawę kawy, herbaty i kakao - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Joanna Kończyk, Specjalista ds. Certyfikacji w Przemyśle Spożywczym TÜV Rheinland Polska.

REKLAMA

Działalność organizacji UTZ skupia się w dużej mierze na wdrażaniu i doskonaleniu systemu opartego na Dobrych Praktykach Rolniczych, zapewnieniu bezpiecznych warunków pracy i na ochronie środowiska przez farmerów uprawiających kawę, kakao i herbatę. Jednostki certyfikujące, posiadające akceptację UTZ, zapewniają bezstronną ocenę zgodności z wymaganiami stawianymi rolnikom oraz producentom wytwarzającym produkty na bazie surowców posiadających certyfikat UTZ.

System często porównywany jest do certyfikacji Rainforest Alliance, stawiającej na ochronę środowiska czy też Fair Trade, zapewniającej sprawiedliwy handel. Program UTZ umożliwia rolnikom poznawanie lepszych metod upraw, wpływa na poprawę warunków pracy i troszczy się o lokalne społeczności i środowisko.

Oddzielne schematy certyfikacji zostały opracowane dla rolników (Kodeks Postępowania) i dla firm biorących udział w produkcji w całym łańcuchu dostaw (Łańcuch Nadzoru). W bardzo ogólnym ujęciu, Kodeks Postępowania dla farmerów ma na celu zapewnienie, że uprawa jest prowadzona zgodnie z Dobrymi Praktykami Rolniczymi. Łańcuch Nadzoru natomiast kontroluje firmy na dalszym etapie produkcji, poprzez identyfikację i rozliczenie ilości wytworzonych produktów z certyfikatem UTZ w stosunku do ilości zakupionego surowca. Dzięki temu rolnicy mają zagwarantowane sprawiedliwe wynagrodzenie, co przekłada się na wzrost produktywności i jakości upraw.

Poprzez zakup produktów oznaczonych logo UTZ Certified, konsumenci mogą wspierać rolników, ich pracę oraz rozwój. Znane marki wyrobów czekoladowych i kawowych certyfikują swoje produkty wspierając tym samym zrównoważoną i odpowiedzialną uprawę kawy, herbaty i kakao.

Wraz ze wzrostem świadomości konsumentów, obserwuje się coraz większy nacisk na certyfikację wyrobów, która zapewnia, że oferowane produkty pochodzą z zaufanego źródła. W odpowiedzi na takie potrzeby, UTZ Certified stworzyło narzędzie pozwalające prześledzić drogę produktu końcowego wstecz, aż do miejsca uprawy. Dlatego też logo UTZ staje się coraz bardziej popularne i poszukiwane przez kupujących. Na rynku europejskim największy udział w produkcji certyfikowanych wyrobów mają kraje takie jak: Belgia, Szwajcaria, Holandia, Niemcy, Hiszpania i Portugalia, a także Wielka Brytania.

Polskie zakłady produkcyjne coraz częściej świadczą usługi przetwórcze dla firm z krajów, gdzie certyfikaty UTZ stały się już standardem w zakresie produkcji kakao, kawy czy herbaty. Wszyscy producenci z certyfikatem UTZ mają dostęp i korzystają ze specjalnego portalu Good Inside Portal, na którym dokonywane są transakcje zakupu i sprzedaży pomiędzy poszczególnymi uczestnikami łańcucha dostaw. Dzięki temu, polskie firmy mogą znaleźć się wśród znanych na całym świecie przedsiębiorstw certyfikowanych według UTZ. Certyfikowane firmy mają szanse na poszerzenie swojej działalności i wejście na nowe, także zagraniczne rynki a konsumenci mogą wybierać z coraz szerszej oferty produktów z certyfikatem UTZ.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH