Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gourmet Foods: Niewielka dynamika a także deflacja zaostrzyły konkurencję cenową

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 10-05-2017, 14:39
Gourmet Foods: Niewielka dynamika a także deflacja zaostrzyły konkurencję cenową
fot. shutterstock

– Wartość rynku herbaty w Polsce jest stabilna. Niewielka dynamika – do około procenta rocznie, a także deflacja trwająca do początku tego roku z jednej strony zaostrzyły konkurencję cenową, z drugiej spowodowały konieczność poszukiwania wyróżników i przewag konkurencyjnych poszczególnych marek wewnątrz samej kategorii – stwierdziła Anna Pycińska, dyrektor marketingu Gourmet Foods, dystrybutora herbat Dilmah.

Herbata swoją popularnością najbardziej cieszy się w sezonie zimowym. Ma to przełożenie na kondycję finansową producentów tego rynku.

– Sezon zimowy nie różnił się znacznie od tego w roku ubiegłym, wykonaliśmy zakładany sobie plan. Herbata jest kategorią, której nie dotyka sezonowość, ponieważ pijemy ją cały rok. Niemniej zimniejsze miesiące i niższe temperatury sprzyjają wzrostom sprzedaży. Już tradycyjnie nasi konsumenci chętniej sięgali w tym okresie po herbaty z tzw. zimowych smaków. Największym zainteresowaniem cieszyła się Herbata Dilmah Orange – oceniła  Anna Pycińska, dyrektor marketingu Gourmet Foods, dystrybutora herbat Dilmah.

Wspomniany fakt spożywania przez konsumentów herbaty przez cały rok wpływa na wartość tego segmentu.

– Wartość rynku herbaty w Polsce jest stabilna. Niewielka dynamika – do około procenta rocznie, a także deflacja trwająca do początku tego roku z jednej strony zaostrzyły konkurencję cenową, z drugiej spowodowały konieczność poszukiwania wyróżników i przewag konkurencyjnych poszczególnych marek wewnątrz samej kategorii – stwierdziła dyrektor marketingu Gourmet Foods.

Wśród pozytywów związanych z rynkiem herbaty Anna Pycińska zalicza wzrost zainteresowania ze strony konsumentów produktami premium.

– Coraz większa liczba konsumentów zaczyna poszukiwać herbat bardzo wysokiej jakości, ale nie tej deklarowanej w sloganach marketingowych, tylko autentycznej – gwarantowanej miejscem pochodzenia, produkowanej etycznie, zgodnie z tradycyjnymi metodami zbioru i przetwarzania, które to cechy od lat reprezentują herbaty Dilmah. Premiumizacji sprzyja też wzrastająca herbaciana świadomość społeczeństwa, dotycząca nie tylko właściwości zdrowotnych wysoko jakościowych herbat, ale też niuansów smakowych, drzemiących w każdym z jej rodzajów – tłumaczyła Anna Pycińska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 700) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.