Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gourmet Foods: Niewielka dynamika a także deflacja zaostrzyły konkurencję cenową

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 10-05-2017, 14:39
Gourmet Foods: Niewielka dynamika a także deflacja zaostrzyły konkurencję cenową
fot. shutterstock

– Wartość rynku herbaty w Polsce jest stabilna. Niewielka dynamika – do około procenta rocznie, a także deflacja trwająca do początku tego roku z jednej strony zaostrzyły konkurencję cenową, z drugiej spowodowały konieczność poszukiwania wyróżników i przewag konkurencyjnych poszczególnych marek wewnątrz samej kategorii – stwierdziła Anna Pycińska, dyrektor marketingu Gourmet Foods, dystrybutora herbat Dilmah.

Herbata swoją popularnością najbardziej cieszy się w sezonie zimowym. Ma to przełożenie na kondycję finansową producentów tego rynku.

– Sezon zimowy nie różnił się znacznie od tego w roku ubiegłym, wykonaliśmy zakładany sobie plan. Herbata jest kategorią, której nie dotyka sezonowość, ponieważ pijemy ją cały rok. Niemniej zimniejsze miesiące i niższe temperatury sprzyjają wzrostom sprzedaży. Już tradycyjnie nasi konsumenci chętniej sięgali w tym okresie po herbaty z tzw. zimowych smaków. Największym zainteresowaniem cieszyła się Herbata Dilmah Orange – oceniła  Anna Pycińska, dyrektor marketingu Gourmet Foods, dystrybutora herbat Dilmah.

Wspomniany fakt spożywania przez konsumentów herbaty przez cały rok wpływa na wartość tego segmentu.

– Wartość rynku herbaty w Polsce jest stabilna. Niewielka dynamika – do około procenta rocznie, a także deflacja trwająca do początku tego roku z jednej strony zaostrzyły konkurencję cenową, z drugiej spowodowały konieczność poszukiwania wyróżników i przewag konkurencyjnych poszczególnych marek wewnątrz samej kategorii – stwierdziła dyrektor marketingu Gourmet Foods.

Wśród pozytywów związanych z rynkiem herbaty Anna Pycińska zalicza wzrost zainteresowania ze strony konsumentów produktami premium.

– Coraz większa liczba konsumentów zaczyna poszukiwać herbat bardzo wysokiej jakości, ale nie tej deklarowanej w sloganach marketingowych, tylko autentycznej – gwarantowanej miejscem pochodzenia, produkowanej etycznie, zgodnie z tradycyjnymi metodami zbioru i przetwarzania, które to cechy od lat reprezentują herbaty Dilmah. Premiumizacji sprzyja też wzrastająca herbaciana świadomość społeczeństwa, dotycząca nie tylko właściwości zdrowotnych wysoko jakościowych herbat, ale też niuansów smakowych, drzemiących w każdym z jej rodzajów – tłumaczyła Anna Pycińska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH