Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Herbapol chce wejść na podium rynku czarnej herbaty

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 04-05-2016, 08:28
Herbapol chce wejść na podium rynku czarnej herbaty
fot. Fotolia

Herbapol zaczął walkę o rynek czarnej herbaty. Firma wprowadziła na sklepowe półki zarówno herbaty premium, jak i ekonomiczne. Ambicje lubelskiej spółki są spore. Chce zagrozić pozycji lidera w kategorii herbat premium - marce Lipton - podaje Rzeczpospolita.

Evangelos Evangelou, prezes Herbapolu-Lublin, w rozmowie z Rzeczpospolitą mówi, że wejście na rynek czarnej herbaty było naturalną konsekwencją rozwoju firmy, a także wyjściem na przeciw oczekiwaniom konsumentów. 

Dziennik przypomina, że dużym atutem herbat czarnych jest ich znaczący udział w łącznej sprzedaży branży herbacianej, na które przypada ponad połowa rynku wartego 1,2 mld zł.

Herbapol wprowadził do sklepów herbaty premium (marka Big-Active) oraz ekonomiczne (marka Nasza). 

Rzeczpospolita podkreśla, że na niekorzyść Herbapolu działa obserwowany spadek sprzedaży herbat czarnych. Grzegorz Łaptaś, dyrektor w dziale doradztwa PwC przypomina, że rynek herbaty, szczególnie czarnej, jest mocno nasycony, przez co jej łączna konsumpcja nie rośnie. Dodatkowo jest też skonsolidowany, przez co nowym graczom trudno przekonać sieci handlowe, aby wprowadziły na swoje półki kolejną markę.

Więcej czytaj w środowym wydaniu Rzeczpospolitej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Tomek 12-05-2016, 09:34:
O ile dobrze pamiętam to Herbapol już raz wystartował w kategorii herbat czarnych i projekt nie był zbyt udany. W Polsce Herbapol konsumentom kojarzy się głównie jako producent herbat ziołowych, owocowych, funkcjonalnych i syropów owocowych. Nie sądzę, że uda się wyprowadzić rodzimego konsumenta z takiego postrzegania marki Herbapol. Nie wróżę więc wielkiego sukcesu firmie Herbapol w kategorii herbat czarnych. Oczywiście mają siły i możliwości żeby wprowadzić nowe produkty w rynek ale wszystko zweryfikuje konsument.
Chciałbym również zauważyć, że Lipton już dawno nie jest postrzegany przez konsumentów jako herbata premium. Dziś kategorię herbat premium z sukcesami reprezentuje Ahmad Tea i Dilmah. Nie widzę na horyzoncie żadnej innej marki która mogłaby zagrozić tym dwóm producentom.
Koleżankom i Kolegom z firmy Herbapol zyczę powodzenia przy wdrażaniu nowego projektu :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH