Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumencka potrzeba relaksu szansą dla producentów żywności i napojów

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 30-08-2016, 11:48
Konsumencka potrzeba relaksu szansą dla producentów żywności i napojów
Coraz więcej konsumentów poszukuje okazji nawet na krótkie chwile relaksu w ciągu dnia. fot. shutterstock

Analitycy firmy Mintel wskazują, że współcześni konsumenci coraz częściej poszukują okazji do relaksu i odpoczynku. Zjawisko to stwarza ciekawą okazję dla producentów żywności, którzy, dostarczając nowe produkty, mogą promować je jako przeznaczone do spożycia bez pośpiechu i zapewniające chwilę wytchnienia od codziennych obowiązków.

Analitycy firmy Mintel zauważają, że współcześni konsumenci znajdują się w zawieszeniu pomiędzy szybkim i wciąż rosnącym tempem życia a wewnętrzną potrzebą spowolnienia i znalezieniem chwili relaksu, która nie wymaga wykonywania wielu czynności na raz. Zdefiniowany przez Mintela trend ‘Slow It All Down’ pokazuje, że konsumenci coraz częściej poszukują okazji do relaksu i odpoczynku rozumianego jako wycofanie się na krótką chwilę z szaleńczego tempa współczesnego życia. Omawiane zjawisko stwarza ciekawą okazję dla marek, które dostarczając nowe produkty mogą promować je jako przeznaczone do spożycia bez pośpiechu zapewniając chwilę wytchnienia od codziennych obowiązków.

Nie ulega wątpliwości, że ludzie znajdujący się pod dużą presją czasu poszukują chwili wytchnienia kiedy tylko mogą. W czasie przeznaczonym na relaks szczególną rolę odgrywa sen. Niestety, stres dnia codziennego u wielu osób wpływa negatywnie zarówno na długość, jak i jakość snu. Dla przykładu, podczas gdy większość Polaków śpi 7-8 godzin dziennie, prawie połowa osób w wieku 30+ oraz co piąty nastolatek cierpi na problemy ze snem. Wpływają na to bez wątpienia takie czynniki, jak: stresujące i toczące się w szybkim tempie życie, problemy zdrowotne oraz brak dobrych nawyków związanych ze spaniem. Analitycy Mintela zauważają możliwość stworzenia takich produktów spożywczych, które pozwolą konsumentowi zrelaksować się i dzięki temu uzyskać lepszą jakość snu.

Podejmowane przez producentów działania na rzecz zaspokojenia konsumenckiej potrzeby do wypoczynku można zaobserwować patrząc na nowe produkty, które pojawiają się na rynku polskim. Produktem, który najczęściej kojarzony bywa z chwilą relaksu i czasem na odpoczynek, a w niektórych przypadkach lepszej jakości snem, jest herbata. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez firmę Mintel. Od 2013 r. herbaty stanowiły 64 proc. napojów, które wprowadzano na rynek wykorzystując w komunikacji słowo „relaks”. W przypadku herbat gotowych do spożycia lub mrożonych, powyższy trend jest mniej widoczny. Od 2013 roku 12 proc. wprowadzanych na rynek herbat gotowych zawierało w opisie słowo „relaks”.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH