Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Międzynarodowy Dzień Kawy: Statystyczny Polak wypija ok. 3 kg kawy rocznie

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 29-09-2017, 10:41
Międzynarodowy Dzień Kawy: Statystyczny Polak wypija ok. 3 kg kawy rocznie
fot. shutterstock

29 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kawy. Z tej okazji sprawdziliśmy, jak prezentuje się rynek kawy w kraju nad Wisłą.

Do Polski kawa dotarła pod koniec XVII w. Według legendy wojska Jana II Sobieskiego zdobyły znaczną ilość kawy podczas odsieczy wiedeńskiej i przywiozły do Polski. W Turcji była już pijana regularnie od ponad 100 lat.

Rynek kawy wart ponad 5,5 mld zł

Według badań Food Research Institute obecnie kawę pije w Polsce regularnie 70% osób, a aż 50% rozpoczyna od tego każdy dzień.

– W większości przypadków ograniczamy się do jednego kubka/filiżanki dziennie, chociaż co szósty Polak pije codziennie więcej niż jeden kubek. Przeciętnie rocznie konsumujemy ponad 500 porcji kawy. W ciągu ostatnich 10 lat spożycie kawy w Polsce wzrosło o ponad 80 procent. A wartość całego rynku przekracza 5,5 mld zł. Przewiduje się, że trend wzrostowy będzie utrzymywał się również w kolejnych latach – szacuje dr Adam Ustrzycki, ekspert Food Research Institute.

Analizy instytutu, wskazują, że statystyczny Polak wypija ok. 3 kg kawy rocznie.

– Konsumpcja w Polsce jest znacznie niższa w porównaniu z innymi państwami – szczególnie skandynawskim i Holandią, gdzie spożycie kawy jest niemal czterokrotnie wyższe. W naszym regionie więcej kawy wypijają statystyczni Czesi i Słowacy. W spożyciu kawy zajmujemy 11 miejsce na świecie – wylicza dr Adam Ustrzycki.

Codzienny rytuał

Badania Food Research Institute wskazują, że kobiety w Polsce przeważnie decydują się na kawę z mlekiem, natomiast mężczyźni – mocne espreso. Kawę w domu lub w pracy pijemy przeważnie z jednego ulubionego kubka, co stanowi w pewien sposób codzienny rytuał. Najczęściej kawę pijemy w domu, rzadziej w pracy, w kawiarniach lub na stacjach benzynowych.

– Kawiarnie przeważnie odwiedzają osoby najmłodsze – mieszkające w dużych miastach. Częściej robią to kobiety niż mężczyźni. W Polsce dominują głównie małe lokalne kawiarnie lub cukiernie, które odwiedza niemal 2/3 osób. Rzadziej natomiast pijemy kawę w kawiarniach sieciowych. Głównym motywem odwiedzenia kawiarni wcale nie jest napicie się dobrej kawy, a wybór takiego miejsca z powodów towarzyskich lub biznesowych. Na jedną wizytę w kawiarni wydajemy około 25 zł, a kawiarnie odwiedzamy przeciętnie dziesięć razy w roku. Do kawy dokupujemy zwykle ciastka – wynika z badań Food Research Institute.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.