Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Międzynarodowy Dzień Kawy: Statystyczny Polak wypija ok. 3 kg kawy rocznie

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 29-09-2017, 10:41
Międzynarodowy Dzień Kawy: Statystyczny Polak wypija ok. 3 kg kawy rocznie
fot. shutterstock

29 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kawy. Z tej okazji sprawdziliśmy, jak prezentuje się rynek kawy w kraju nad Wisłą.

Do Polski kawa dotarła pod koniec XVII w. Według legendy wojska Jana II Sobieskiego zdobyły znaczną ilość kawy podczas odsieczy wiedeńskiej i przywiozły do Polski. W Turcji była już pijana regularnie od ponad 100 lat.

Rynek kawy wart ponad 5,5 mld zł

Według badań Food Research Institute obecnie kawę pije w Polsce regularnie 70% osób, a aż 50% rozpoczyna od tego każdy dzień.

– W większości przypadków ograniczamy się do jednego kubka/filiżanki dziennie, chociaż co szósty Polak pije codziennie więcej niż jeden kubek. Przeciętnie rocznie konsumujemy ponad 500 porcji kawy. W ciągu ostatnich 10 lat spożycie kawy w Polsce wzrosło o ponad 80 procent. A wartość całego rynku przekracza 5,5 mld zł. Przewiduje się, że trend wzrostowy będzie utrzymywał się również w kolejnych latach – szacuje dr Adam Ustrzycki, ekspert Food Research Institute.

Analizy instytutu, wskazują, że statystyczny Polak wypija ok. 3 kg kawy rocznie.

– Konsumpcja w Polsce jest znacznie niższa w porównaniu z innymi państwami – szczególnie skandynawskim i Holandią, gdzie spożycie kawy jest niemal czterokrotnie wyższe. W naszym regionie więcej kawy wypijają statystyczni Czesi i Słowacy. W spożyciu kawy zajmujemy 11 miejsce na świecie – wylicza dr Adam Ustrzycki.

Codzienny rytuał

Badania Food Research Institute wskazują, że kobiety w Polsce przeważnie decydują się na kawę z mlekiem, natomiast mężczyźni – mocne espreso. Kawę w domu lub w pracy pijemy przeważnie z jednego ulubionego kubka, co stanowi w pewien sposób codzienny rytuał. Najczęściej kawę pijemy w domu, rzadziej w pracy, w kawiarniach lub na stacjach benzynowych.

– Kawiarnie przeważnie odwiedzają osoby najmłodsze – mieszkające w dużych miastach. Częściej robią to kobiety niż mężczyźni. W Polsce dominują głównie małe lokalne kawiarnie lub cukiernie, które odwiedza niemal 2/3 osób. Rzadziej natomiast pijemy kawę w kawiarniach sieciowych. Głównym motywem odwiedzenia kawiarni wcale nie jest napicie się dobrej kawy, a wybór takiego miejsca z powodów towarzyskich lub biznesowych. Na jedną wizytę w kawiarni wydajemy około 25 zł, a kawiarnie odwiedzamy przeciętnie dziesięć razy w roku. Do kawy dokupujemy zwykle ciastka – wynika z badań Food Research Institute.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH